ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک تحت نظارت یک رگولاتور دیجیتال جدید با قوانین سختگیرانه تری روبرو می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هدف این قوانین اعطای اختیارات بیشتر به کاربران در فضای آنلاین است و شرکت های متخلف با جریمه های سنگین روبرو می شوند.

دولت انگلیس روز گذشته اختیارات واحد «بازارهای دیجیتال» خود را اعلام کرد. این رگولاتور سال گذشته در این کشور تاسیس شد تا سلطه شرکت های بزرگ فناوری را کنترل کند. البته مشخص نیست قوانین چه زمان اجرایی می شوند.

مقامات در انگلیس و سراسر اتحادیه اروپا تلاش دارند قدرت شرکت های بزرگ فناوری را کنترل کنند. این درحالی است که نگرانی های روزافزونی درباره تاثیر محتوای مخرب در پلتفرم ها وجود دارد.

قوانین جدید ناظر دیجیتال انگلیس تغییر بین دستگاه های آیفون و اندروید یا بین حساب شبکه های اجتماعی بدون از بین رفتن داده ها و پیام هایشان را تسهیل می کند.

وزارت دیجیتال این کشور اعلام کرد کاربران موبایل در خصوص موتورهای جستجو گزینه های وسیع تری در اختیار خواهند داشت و کنترل شان بر شیوه استفاده از داده ها بیشتر می شود. شرکت های فناوری باید به شرکت های کوچک هشدار دهند که بخش اعظم کسب و کارشان در فضای آنلاین به الگوریتم هایی تغییر می کند که احتمالاً بر ترافیک وب و درآمدشان تاثیر می گذارد.

همچنین واحد بازارهای دیجیتال اختیاراتی برای حل وفصل کردن اختلافات درباره قیمت ها بین پلتفرم های آنلاین و ناشران جدید خواهد داشت تا تضمین شود شرکت های رسانه ای برای محتوای انتشار یافته، بهای مناسبی دریافت می کنند.

شرکت های فناوری متخلف با جریمه ای معادل ۱۰ درصد درآمد سالانه جهانی خود روبرو می شوند.

البته این قوانین با قانون «ایمنی آنلاین» متفاوت هستند. در قانون ایمنی آنلاین که هم اکنون در حال تهیه است، به کاربران اختیارات بیشتری برای مسدود کردن ترول های ناشناس داده می شود و همچنین الزامات پلتفرم های دیجیتال برای حذف محتوای غیرقانونی مانند پست های مربوط به تروریسم یا کودک آزاری بیشتر می شود.

  • ۰۱/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">