ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قوانین جدید چین برای محدودسازی هوش مصنوعی

| چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

به دنبال اعمال محدودیت به منظور مهار توسعه سریع ابزارهای هوش مصنوعی مولد در سراسر جهان، سازمان ناظر بر اینترنت چین نیز مجموعه قوانین جدیدی برای شرکت‌هایی که خدماتی مشابه ChatGPT ارائه می‌دهند را معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  طبق مقررات پیشنهادی که توسط اداره فضای سایبری چین (CAC) منتشر شده است، شرکت‌هایی که خدمات مولد هوش مصنوعی در این کشور ارائه می‌کنند باید اقداماتی را به منظور جلوگیری از نشر محتوای تبعیض‌آمیز، اطلاعات نادرست و محتوایی که به حریم خصوصی شخصی یا مالکیت معنوی آسیب می‌زند، انجام دهند.

CAC در بیانیه‌ای اعلام کرد که کسب و کارها باید مطمئن شوند که خدماتشان به ارزش‌های سوسیالیستی چین احترام گذاشته و محتوایی تولید نکنند که حاکی از براندازی رژیم، ترویج خشونت و غیراخلاقی بوده یا نظم اقتصادی و اجتماعی را مختل کند. سازمان ناظر بر اینترنت چین معتقد است که طبق مقررات سال ۲۰۱۸ این کشور،‌ تمام محصولات مولد هوش مصنوعی باید قبل از ارائه به عموم، توسط CAC مورد ارزیابی امنیتی قرار بگیرد.

هوش مصنوعی مولد که محتوایی بر اساس پیام‌های متنی، تصویری یا صوتی ایجاد می‌کند، پس از راه‌اندازی ربات مکالمه ChatGPT توسط شرکت آمریکایی OpenAI، در چین توجهات را خود جلب کرده است، اما از آنجایی که در این کشور ChatGPT در دسترس قرار ندارد، شرکت‌های داخلی برای راه‌اندازی فناوری‌هایی مشابه آن به رقابت پرداخته‌اند. بیدو ماه گذشته از هوش مصنوعی Ernie Bot رونمایی کرد و علی‌بابا هم Tongyi Qianwen را به عنوان هوش مصنوعی مولد خود معرفی کرد. با این حال، افزایش علاقه به هوش مصنوعی مولد مقامات چینی را بر آن داشته که خطرات این حوزه را زیر نظر داشته باشند.

سایر کشورها نیز در حال بررسی مقررات مربوط به هوش مصنوعی مولد هستند. وزارت بازرگانی آمریکا و اتحادیه در حال ارزیابی چگونگی سیاست گذاری در این زمینه هستند و ایتالیا هم اولین کشور غربی بود کهChatGPT را به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی ممنوع اعلام کرد. CAC در حال ارزیابی بازخوردها درمورد قوانین پیشنهادی خود در زمینه هوش مصنوعی مولد تا ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) است.

  • ۰۲/۰۲/۱۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">