ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قوانین ملایم ژاپن برای هوش مصنوعی

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

ژاپن قوانین ملایم تری در مورد استفاده از هوش مصنوعی نسبت به اتحادیه اروپا دارد.
به گزارش سایبربان، یک مقام آگاه گفت که ژاپن قوانین ملایم تری نسبت به اتحادیه اروپا جهت استفاده از هوش مصنوعی (AI)دارد، زیرا به دنبال این فناوری برای تقویت رشد اقتصادی و تبدیل آن به یک رهبری میباشد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود،گفت : هدف این است که تا پایان سال رویکردی برای هوش مصنوعی ایجاد شود. در این صورت به نگرش ایالات متحده نزدیک‌تر و ملایم تر از قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا میباشد.

رویکرد ملایم تر ژاپنی ها میتواند تلاش های اتحادیه اروپا برای وضع قوانین خود به عنوان یک معیار جهانی ، با الزاماتی مانند افشای مطالب دارای حق کپی رایت توسط شرکت‌ها برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی که محتواهایی مانند متن و گرافیک تولید می‌کنند، بی نتیجه کند.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا این هفته به توکیو سفر میکند تا رویکرد این اتحادیه را در زمینه قانون گذاری هوش مصنوعی و همچنین تعمیق همکاری در زمینه نیمه رسانا ها ارتقا دهد.

پروفسور یوتاکا ماتسوئو ، رئیس شورای استراتژی هوش مصنوعی دانشگاه توکیو، قوانین اتحادیه اروپا را کمی بیش از حد سخت گیرانه خواند و گفت که مشخص کردن مطالب دارای حق کپی رایت مورد استفاده برای یادگیری عمیق، تقریباً غیرممکن است. 

ماتسوئو در ادامه افزود : در اتحادیه اروپا، موضوع ترویج نوآوری کم‌رنگ‌تر بوده و بیشتر در مورد مسئولیت پذیری شرکت‌های بزرگ است.

پیشرفت در هوش مصنوعی مولد توسط شرکت‌هایی مانند اوپن‌اِی‌آی (Open AI) با حمایت مایکروسافت، به دلیل پتانسیل تغییر تجارت به طور کلی هیجان و نگرانی را برانگیخته است.

 برتون گفت: چیزهایی وجود دارند که واقعا نگران کننده هستند و من فکر میکنم این چیزها احتمالاً باید برای هر دموکراسی نگران کننده باشد.

برتون درباره رویکرد نظارتی اتحادیه اروپا گفت: مهم است آنچه را که انجام دادیم، توضیح دهیم. برای ژاپن، هوش مصنوعی می‌تواند به مقابله با کاهش جمعیت و کمبود نیروی کار کمک کند. همچنین میتواند تقاضا برای تراشه‌های پیشرفته‌ را به عنوان بخشی از یک سیاست صنعتی با هدف بازپس‌گیری برتری از دست رفته ژاپن در فناوری، تحریک کند.

به گفته کارشناسان، توان محاسباتی ژاپن برای پردازش واحدهای گرافیکی جی پی یو (GPU) مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی ، بسیار کمتر از آمریکا است.

پروفسور ماتسوئو گفت: اگر ژاپن ظرفیت تولید جی پی یو ها (GPU) را تا ۱۰ برابر افزایش دهد، احتمالاً هنوز هم کمتر از چیزی خواهد بود که OpenAI در دسترس دارد.

  • ۰۲/۰۴/۱۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">