ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت پایه ایتنرنت پرسرعت تصویب شد

| سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰۹:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران از تعیین و به تصویب رسیدن قیمت کف اینترنت پرسرعت (ADSL) در این کمیسیون خبر داد.

ناصرعلی سعادت در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه چندی بیش تعرفه‌ی پهنای باند مشخص شد، اظهار کرد: در حال حاضر نیز فرمول محاسبه‌ی قیمت کف اینترنت پرسرعت مشخص و تعیین شده که در این محاسبه تعرفه‌ی پهنای باند شرکت تقسیم بر ضریب همزمانی (شرینگ) به علاوه‌ی شش هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با بیان این که شرکت‌های PAP کارشان فروش اینترنت نیست بلکه در زمینه‌ی پورت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کف قیمت را در اینترنت پرسرعت مشخص کردیم و شرکت‌ها نیز حداکثر تا 10 درصد می‌توانند برروی این قیمت‌ها تخفیف دهند و از طرفی با این کار شرکت‌های ارایه کننده‌ی این سرویس برای این که قیمت را به مشتری و مصرف کننده بدهند مجبورند به مشتری خود ضریب شرینگ یا به اشتراک‌گذاری را اطلاع دهند تا خریدار از جنسی که خریداری می‌کند، آگاهی لازم را داشته باشد.

به گفته‌ی سعادت، مشخص شدن این کف قیمت از دامپینگ جلوگیری می‌کند زیرا بسیاری از شرکت‌ها اقدام به دامپینگ کرده و سرویس خود را بسیار ارزان‌تر از دیگر شرکت‌ها به فروش می‌رسانند.

او یادآور شد: شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ADSL موظف شده‌اند اطلاعاتی پیرامون ضریب اشتراک این سرویس در هنگام فروش در اختیار مشتریان خود بگذارند تا خریداران با اطلاعات درست و کاملی سرویس مورد نظر خود را خریداری کنند و در چارچوب که مشخص شده، مشخصات کالا و خدمات عنوان می‌شود و اطلاعات کاملی پیرامون خدمتی که به کاربران و مشتریان داده می‌شود ارایه شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در مورد سرویس ADSL، اطلاعاتی پیرامون ضریب اشتراک این سرویس، داده می‌شود و شرکت‌ها موظف خواهند بود در هنگام فروش این سرویس، اطلاعات را به مشتریانشان بگویند تا خریداران با اطلاعات کامل محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

بنا بر اعلام این کمیسیون در نظر دارد در مراحل بعدی چارچوب و قوانینی نیز در رابطه با دایل‌آپ، هاستینگ، دامین و پهنای باند تدوین و ارایه کند.

  • ۸۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">