ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم بهبود کیفیت اپراتور اول و دوم

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۱ نظر

رییس کمیته مخابرات مجلس، شتاب گرفتن پروژه پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار (GC ) آغاز به کار اپراتور دوم تلفن همراه و حل مشکلات تالیا را مهم‌‏ترین اتفاق حوزه ارتباطات در سال گذشته عنوان کرد.

رمضانعلی صادق زاده، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اجرایی شدن بخش اول مسایل مربوط به آزادسازی و خصوصی‌‏سازی در کشور، اظهارداشت: ابلاغ بند ج سیاست‌‏های اصل 44 قانون اساسی از جمله مباحثی بود که در سال گذشته سبب شد آزادسازی و خصوصی سازی در بخش ارتباطات کشور شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی، با بیان این که پروژه GCها مراحل پایانی خود را طی می‌‏کند، یادآور شد: آغاز به کار ایرانسل و نیز حل مشکلات تالیا از نقاط مثبت وزارت ارتباطات در سال 85 بود.

صادق زاده، برنامه وزارت ارتباطات را در خصوص ایجاد دفاتر ICT روستایی عقب دانست و گفت: باید تا پایان برنامه چهارم توسعه 10هزار روستا به د فاتر ICT مجهز شوند؛ اما وزارت ارتباطات طبق برنامه جلو نرفته است.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت سازمان تنظیم مقررات در سال 85، تاکید کرد: رگولاتوری باید با دید کلان و بدون نگاه ویژه به مخابرات دولتی همه اپراتورها را به یک چشم ببیند و با توجه به نوپا بودن بخش خصوصی باید به حمایت این بخش بپردازد.

صادق زاده، گفت: در سال جاری انتظار داریم تا اپراتور دوم پست وارد عرصه شده و زمینه برای آزادسازی و خصوصی‌‏سازی در پست ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس هفتم، در خصوص اجرای درست قرار داد اپراتور دوم از سوی ایرانسل، گفت: کمیته مخابرات مجلس منتظر دریافت گزارش‌‏های عملکرد ایرانسل از سوی وزارت ارتباطات است که دریافت این گزارش‌‏ها با تاخیر همراه است و وزارت ICT باید در این خصوص پیگیری لازم را به عمل آورد.

وی، با بیان این که کیفیت تلفن همراه از جمله مقولاتی بود که در سال گذشته مورد انتقاد واقع شد، تصریح کرد: کمیت تلفن همراه به تنهایی نباید مد نظر وزارت ارتباطات و دیگر اپراتورها باشد؛ بلکه انتظار داریم که اپراتور اول و دوم در سال جاری از لحاظ کیفیت وضعیت مطلوب‌‏تری پیدا کند.

وی، با اشاره به ثبت نام سیم کارت دولتی در سال 86، گفت: اصل 44 قانون اساسی اجازه توسعه را به وزارت ارتباطات در این بخش نمی دهد و به این ترتیب توسعه کمی اپراتور اول با سیاست‌‏های این اصل مغایرت دارد.

  • ۸۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۱)

اطفا فقط نگید مشکلات تالیا، یکمی از مشکلاتشو نام ببرید. ما هم حق داریم بدونیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">