ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم تجمیع نظام پراکنده مدیریت IT

| سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

داود زارعیان در نشستی با عنوان تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر خانواده که در محل وزارت رفاه برگزار شد، اظهار داشت: تاریخچه تحول در ارتباطات یک تاریخچه برنامه‌ریزی شده است ما از این نظام تحول جا مانده‌ایم چرا که فقط مصرف کننده بودیم.

وی ادامه داد: در سال 1994 جدی‌ترین قدم برای تحول در این حوزه زمانی برداشته شد که آقای ال‌گور این تز را مطرح کرد که از حالا به بعد توسعه دنیا بر مبنای IT خواهد بود و مرکز این توسعه باید از آمریکا باشد. در حال حاضر نیز بودجه یک سال آمریکا در این حوزه چند برابر بودجه چندین سال برای چند کشور است.

به گزارش تسنیم زارعیان افزود: در کشور ما نیز تحولاتی شروع شده است و با وجود حدود 130 تا 140 میلیون سیم‌کارت تلفن همراه برخی از افراد با موبایل دوم و سوم به دنبال آن می‌روند.

مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران با اشاره به اینکه در کشور ما 7 میلیون مشترک اینترنت پرسرعت وجود دارد، افزود: البته هنوز دسترسی به فضای مجازی کامل نیست و اگر شبکه‌ها مدیریت نشوند در آینده با تهدیدات بیشتری روبرو خواهیم بود.

زارعی تصریح کرد ما نمی‌توانیم رهاسازی و محدودسازی کلی داشته باشیم و لازم است نظام پراکنده مدیریت در عرصه فناوری اطلاعات تجمیع شود. چرا که در حال حاضر 12 دستگاه متولی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: حوزه فضای مجازی پرجاذبه است چرا که ارزان بوده و آموزش پیچیده این شبکه‌ها ساده است و ضریب نفوذ صددرصدی دارد. ضمن اینکه تعاملی بودن فضای مجازی انگیزه حضور در آن را زیاد می‌کند.

زارعی در پایان گفت: اگر امروز در معرض آسیب‌های مختلف در این فضا هستیم بایستی شبکه‌ها را مدیریت کنیم و در این زمینه راه‌های مختلفی وجود دارد.

  • ۹۳/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">