ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لطفاً در "همه موارد صنفی" حساس و پاسخگو باشید

| يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

در شماره 778مورخ اول آبان‌ماه جاری ، گزارشی با تیتر "فعالان صنف آی‌تی بیمه را جدی بگیرند" در هفته‌نامه به چاپ رسید که در بخش‌هایی از آن با ذکر سمت "یکی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران" نیز مواردی نقل شد و اتفاقا در پایان گزارش نیز حتی آدرس ایمیل این سازمان برای ارایه نظرات و پیشنهادات فعالان صنفی درج شد.

اما در تاریخ 10 آبان‌ماه جاری، نامه‌ای مطول به امضای اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برای هفته‌نامه ارسال شد که در نامه مذکور، اقدام هفته‌نامه در عدم ذکر نام "فریبا مهدیون" در کنار سمت ایشان، غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی! تلقی و مورد انتقاد واقع شده است.

از این رو ذکر توضیحاتی برای آگاهی آقای رضانژاد به عنوان دبیر یک سازمان صنفی و تنویر افکار خوانندگان گرامی ضرورت دارد:

1- نخست آنکه "نشریات مستقل" از حیث کارکرد تفاوت زیادی با بولتن‌های سازمانی و نشریات وابسته به آنها دارد. از این رو هفته‌نامه عصر ارتباط نیز به عنوان یک نشریه مستقل، حسب سیاست حرفه‌ای و اخلاقی، هرگاه شاهد "اقدام عملی و مثبت و نه شعاری و تبلیغاتی" از سوی هر یک از بازیگران و فعالان صنف ICT مواجه شود که گره‌ای از مشکلات باز کند، نسبت به پوشش خبری آن اقدام خواهد کرد. کما این که در خصوص اقدام آن سازمان در گزارش مذکور نیز چنین کردیم و به نقل اقدامات و تلاش‌های عملی این سازمان پرداختیم.

2- دوم آنکه ذکر یا عدم ذکر اسم منابع خبری علی‌الاصول مقدم بر اصل واقعه و منافع کل یک صنف نیست. از این رو تصور ما این بود که اصل انتشار مشروح تلاش‌ این سازمان و دعوت اعضا برای مشارکت در مسایل بیمه‌ای، مورد توجه و تقدیر قرار گیرد نه آنکه عدم ذکر نام و نام خانوادگی راوی مطلب از آنچه برای کل یک صنف رخ داده، اهمیت بیشتری داشته باشد. حال آنکه در هیچ بخشی از نامه مطول ارسالی، هیچ اثری از تشکر برای درج گزارش مذکور دیده نشده و تنها به انتقاد از چرایی درج نشدن نام عضو هیات مدیره این سازمان پرداخته شده است!

نکته قابل توجه آنکه هفته‌نامه عصر ارتباط، بولتن داخلی و نشریه وابسته به این سازمان نبوده و صرفا حسب اقدام حرفه‌ای و رسانه‌ای خود اقدام به انتشار گزارش مذکور کرده است، لیکن با توجه به سبک برخورد دبیر محترم این سازمان، به نظر می‌رسد هفته‌نامه عصر ارتباط نیز می‌بایست نسبت به رویکرد خود در انعکاس اقدامات این سازمان تجدید نظر کند.

3- و اما پاسخ دبیر محترم سازمان نصر تهران نشان می‌دهد که ایشان سطر به سطر مطالب هفته‌نامه را مطالعه کرده و حتی عدم ذکر نام یکی از اعضای هیات مدیره خود را نیز آنقدر پر اهمیت و حساس می‌داند که با وجود مسایل و چالش‌های متعدد در حوزه صنفی خود، با فراغ بال، اقدام به انتشار نامه‌ای بلند برای این امر می‌کند.

با این مقدمه پس نمی‌توان پذیرفت که ایشان گزارش‌های پیشین هفته‌نامه عصر ارتباط پیرامون مسایل و مشکلات طرح شده از سوی برخی اعضای این سازمان را رویت نکرده باشند، لیکن بر خلاف تصور، شاهد رویه مشابه در پاسخ‌دهی نبودیم. از این رو دو حالت در این خصوص متصور است: نخست آنکه شاید دبیر محترم ترجیح می‌دهند به صورت گزینشی پاسخگوی مسایل صنفی و حقوق برخی اعضای خود باشند و دوم آنکه احتمالا پاسخی برای مسایل مطروحه نداشته‌اند.

4- اما حالا که دبیر محترم این سازمان نسبت به مطالب پیرامون این نهاد تا این حد حساسیت دارند که علی‌القاعده انتظار نیز چنین است، برای رفع شبهه از دو احتمالی که مطرح شد، ایشان را دعوت به تداوم مطالعه سطر به سطر مطالب آتی هفته‌نامه عصر ارتباط کرده و در حضور خوانندگان از ایشان می‌خواهیم که در خصوص مطالب و گزارش‌هایی که به زودی در مورد طرح‌ها، وعده‌ها، عملکرد، چالش‌ها و مشکلات صنفی سازمان نصر تهران، باز نشر و البته نشر می‌شود، با همین سرعت و دقت پاسخگو باشند تا به این ترتیب ما نیز ایشان را متهم به "اقدامی غیرحرفه‌ای و کاملاً غیراخلاقی" نکنیم.

5- در پایان هفته‌نامه عصر ارتباط ضمن استقبال از پاسخگویی دبیر این سازمان، آمادگی خود را برای انتشار نظرات و دیدگاه‌های اعضا و مدیران سازمان نصر تهران برای رفع مشکلات و ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در اقدامات و عملکرد این سازمان اعلام می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">