ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لینوکس فارسی هنوز هم بودجه می خواهد

| سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۶، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر طرح ملی سیستم عامل لینوکس فارسی, گفت: این پروژه در حال حاضر قابل استفاده است؛ اما به علت عدم وجود قانون کپی‌‏رایت عزمی برای استفاده از آن در سطح کشور وجود ندارد.

دکتر محمد خوانساری, مدیر طرح ملی سیستم عامل لینوکس فارسی, درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, با بیان این مطلب، اظهارداشت: هدف اصلی طرح ملی سیستم عامل لینوکس فارسی, بومی‌‏سازی و رفع مشکلات پایه‌‏ای زبان فارسی در این سیستم عامل است که به صورت اساسی نیازمند سه مرحله مختلف بوده که زمان طولانی حداقل سه سال در صورت عدم تاخیر در تخصیص بودجه بخش‌‏های مختلف برای آن صرف خواهد شد.

وی، با بیان این‌‏که فرهنگ‌‏سازی برای استفاده از لینوکس در زیرساخت‌‏های اطلاعاتی کشور نیز از فعالیت‌‏های عمده این طرح بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد پروژه پیشرفت داشته است و تاکنون نیز برای سال جاری بودجه‌‏ای پیشنهاد نشده است.

دکتر خوانساری، گفت: امروزه بر روی لینوکس به عنوان سیستم عامل پیشرو در شبکه با توجه به دلایل امنیتی, اجتماعی و استراتژیک در دنیا سرمایه‌‏گذاری می‌‏شود.

به گفته وی، این سیستم عامل با توجه به دلایل امنیتی, اجتماعی و استراتژیک در دنیا سرمایه‌‏گذاری می‌‏شود، این سیستم عامل با توجه به در دسترس بودن کد منبع آن و امنیت بالاتر و هزینه پایین‌‏تر, گزینه مناسبی برای سیستم عامل ملی و راهی برای آزادی همیشگی از نرم‌‏افزارهای اختصاصی و وابسته است.

  • ۸۶/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">