ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کمیته چندحزبی متشکل از نمایندگان مجلس عوام انگلیس تاکید کرده که کودکان باید تا سن ۱۶ سالگی از ورود به شبکه‌های اجتماعی منع شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلگراف، کمیته آموزش مجلس عوام انگلیس تاکید کرده که سن مجاز ورود کودکان به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام باید از ۱۳ سال به ۱۶ سال افزایش یابد.

در بیانیه این کمیته آمده که دولت بعدی انگلیس باید ممنوعیت قانونی استفاده از تلفن همراه در مدارس و ممنوعیت کامل درباره تلفن‌های هوشمند را برای افراد زیر ۱۶ سال در نظر بگیرد.

«رابین واکر» رئیس این کمیته گفت: استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند، تأثیرات منفی متعددی بر سلامت ذهنی و جسمی کودکان و جوانان دارد.

او در ادامه افزود: تحقیقات ما آمار تکان‌دهنده‌ای درباره میزان آسیب‌های وارده از شبکه‌های اجتماعی به افراد زیر ۱۸ سال را نشان می‌دهند.

«رابین واکر» تصریح کرد: ما هیچ دلیل و مدرکی نداریم که نشان دهد نوجوانان ۱۳ ساله پیامد‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در فضای مجازی را درک کرده‌اند و بر همین اساس از دولت می‌خواهیم که این سن را به ۱۶ سال افزایش دهد.

 

بررسی سن کافی نیست

قانون ایمنی آنلاین، شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که کودکان زیر ۱۳ سال نمی‌توانند به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند. این شرکت‌ها در صورت موفق نبودن، با جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی‌شان روبرو خواهند شد.

با این حال، کمیته آموزش مجلس عوام انگلیس اعلام کرده که بررسی سن به اندازه کافی قوی نیست و اکنون زمان بررسی بیشتر درباره سن دیجیتالی کاربران است.

در این بیانیه آمده است: «سن کاربری دیجیتال افراد در انگلیس ۱۶ سال است، در حالی‌که یک فرد انگلیسی تا ۱۷ سالگی نمی‌تواند رانندگی کند و تا ۱۸ سالگی نمی‌تواند رای دهد.»

بر اساس این بیانیه، سن کاربری دیجیتالی افراد در حال حاضر در پایین‌ترین سطح ممکن تعیین شده که باید فوراً تغییر کند.

 

چگونه لایحه ایمنی آنلاین جهان را تغییر خواهد داد؟

 

لایحه ایمنی آنلاین که به زودی با موافقت پادشاه انگلیس به قانون تبدیل می‌شود، یک گام بزرگ رو به جلو در تنظیم رسانه‌های اجتماعی است.

در حال حاضر زیربنای اصلی این قانون (مبتنی بر این ایده که سکو‌هایی مانند فیسبوک و تیک تاک بر وظیفه مراقبت از کاربران خود متمرکز هستند و مسئولیت آسیب‌های احتمالی ناشی از محصولات خود را دارند) الهام‌بخش قوانین در سراسر اروپا و سراسر جهان است.

کمیته مجلس عوام انگلیس اعلام کرده که برای محافظت بهتر از کاربران کودک و نوجوان باید اصول سختگیرانه‌تری درباره تلفن‌های همراه در مدارس و نحوه مدیریت زمان استفاده آنها از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی در خانه تدوین شود.

بر این اساس استفاده نامحدود از تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روانی و جسمی کودکان مضر است و مدارس و والدین باید درباره این موضوع توجیه شوند.

در اوایل سال جاری میلادی، وزارت آموزش و پرورش انگلیس دستورالعمل‌هایی صادر کرد که در آن به مدیران آموزش می‌داد تا چگونه استفاده از تلفن هوشمند را در کلاس، هنگام استراحت‌ها و زمان صرف ناهار ممنوع کنند.

این وزارتخانه پیشنهاد کرد که مسئولان می‌توانند در صورت لزوم، دانش‌آموزان و کیف‌هایشان را برای یافتن تلفن همراه جستجو کنند. اما کمیته مجلس عوام اعلام کرد که این تصمیم به اندازه کافی و به درستی پیش نرفت و به همین دلیل هم خواستار ممنوعیت قانونی شد.

بر اساس این گزارش، در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی، زمان استفاده کودکان انگلیسی از تلفن‌های هوشمند ۵۲ درصد افزایش یافته و گفته می‌شود یک‌چهارم آنها از دستگاه‌های خود به شکلی اعتیادآور استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده که برای برخی کودکان، زمان استفاده از تلفن همراه هوشمند از ۶ ماهگی شروع می‌شود، به طوری که از هر ۵ کودکِ سه تا چهار ساله، یک نفر تلفن همراه دارد و تقریباً همه کودکان در سن ۱۲ سالگی تلفن همراه دارند. 

نمایندگان مجلس عوام انگلیس که عضو این کمیته هستند، اعلام کردند که اگرچه قانون ایمنی آنلاین نقش موثری در ایمن نگه داشتن کودکان از آسیب‌های آنلاین ایفا می‌کند، اما تا زمانی که این قانون به طور کامل در سال ۲۰۲۶ اجرا نشود، حفاظت واقعی از کاربران کودک انجام نخواهد شد.

«ایان راسل» فعال امنیت آنلاین که دختر ۱۴ ساله‌اش پس از مشاهده مطالب مضر در رسانه‌های اجتماعی جان خود را از دست داد، گفت: ممنوعیت دسترسی به تلفن‌ها یا رسانه‌های اجتماعی بیشتر از آنچه که فایده داشته باشد، مُضر است و کودکان را به دلیل شکست شرکت‌های فناوری در محافظت از آنها مجازات می‌کند.

آقای «راسل» که بنیاد خیریه پیشگیری از خودکشی «مولی رز» را راه‌اندازی کرده و مدیر آن است، افزود: دولت بعدی انگلیس باید مقررات قوی‌تری در این زمینه ارائه کند، نه سیاست‌هایی که کُندتر اجرا می‌شوند و نتایج بدتری به همراه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از ایمنی و رفاه آنلاین کودکان، تقویت قانون ایمنی آنلاین در مجلس آینده انگلیس است لذا ما از همه احزاب می‌خواهیم خود را به تحقق این امر ملزم بدانند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">