ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجوز وایمکس شرکت داتک لغو شد

| جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۱ نظر

معاون نظارت رگولاتوری گفت: با توجه به پایان آخرین مهلت تعیین شده برای شرکت رهام داتک، فعالیت این در زمینه سرویس وایمکس غیرمجاز است و از ابتدای آذرماه سرویس این شرکت ظرف ده روز متوقف می‌شود.

حسن رضوانی گفت: علیرغم مهلت‌های متعددی که از سوی رگولاتوری به شرکت رهام داتک داده شد، این شرکت نتوانست مجوزهای لازم را برای ارائه سرویس ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس دریافت کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: با توجه به پایان یافتن آخرین مهلت تعیین شده برای شرکت رهام داتک، این شرکت مجاز به جذب مشتری جدید نیست و موظف است، با مشترکان فعلی خود تسویه حساب کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه سرویس وایمکس شرکت رهام داتک از ابتدای آذرماه به تناوب و حداکثر ظرف مدت ده روز متوقف می‌شود، اظهار داشت: مشترکان شرکت رهام داتک می‌توانند سرویس مورد نیاز خود را از اپراتورهای دارای مجوز خدمات وایمکس از رگولاتوری شامل شرکت‌های ارتباطات مبین‌نت، خدمات ارتباطی ایرانسل، رایانه دانش گستان و مشارکتی سیار اصفهان دریافت کنند.

داتک اولین شرکت ایرانی بود که از اواخر سال 83 خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در قالب فناوری های WiFi و بعد از آن 3G و WiMAX با تجهیزات شرکت‌های آلواریون، سامسونگ و هواوی به شهروندان تهرانی عرضه کرد.

چندی بعد پس از اعطای پروانه اپراتوری وایمکس به چهار شرکت، ادامه ارائه سرویس‌ وایمکس از سوی این شرکت، منوط به پرداخت حق‌السهم اپراتوری وایمکس شد.

اما علیرغم گذشت بیش از 3 سال و مساعدت‌های رگولاتوری از جمله مساعدت در پرداخت اقساطی حق‌لایسنس، این شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی موفق به دریافت پروانه اپراتور وایمکس نشد.

  • ۹۲/۰۹/۰۱

نظرات  (۱)

داتک از زمانی که زیرمجموعه تامین اجتماعی شد ، سیر نزولی داشت. مدیریت و افراد جدید که تصور مدیریتی دولتی و بدون تخصص و فقط با اجبار و دستور و بخشنامه های بدون پشتوانه دارند ، علاوه برا اینکه بسیاری از نماینده های شهرستان را از داست دادند ، اکنون برای مجور سرویس های خود نیز دچار مشکل شده اند. نمونه دیگر این نوع مدیریت نیز رایتل است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">