ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان آمریکایی هشدار می‌دهند که هکرها می‌توانند با فریب دادن محصولات مبتنی‌بر اینترنت اشیا، آنها را به خیانت کردن به مالکان خود وادار کنند.

به گزارش مهر محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا مجهز به انواع حسگر بوده و برای دریافت و انتقال انواع داده‌ها بدون نیاز به دخالت انسان به‌کار می‌روند. این محصولات در آینده بر روی انواع خودروها، لوازم آشپزخانه، ترموستات‌ها، قفل‌های درب‌ها، دستیارهای صوتی و حتی تجهیزات بیمارستانی نصب خواهندشد و هرگونه اختلال در عملکرد آنها می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کرده و حتی زندگی افراد را به مخاطره بیندازد.

شرکت‌های فناوری خصوصی تولید چنین محصولاتی را به طور گسترده و با کاربردهای فراوان آغاز کرده‌اند، اما مهندسان نرم‌افزار نسبت به ایمن‌سازی تولیدات مرتبط با اینترنت اشیا اهتمام لازم را ندارند. تولید سریع محصولات جدید هم نسبت به ایمن‌سازی آنها اهمیت بیشتری برای شرکت‌های خصوصی دارد و این اهمال در آینده چالش‌هایی اساسی ایجاد خواهدکرد.

بررسی که در این زمینه توسط آدری کورت کرونین محقق دانشگاه آمریکن انجام شده، نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از تمامی محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا آسیب‌پذیری‌های امنیتی مختلفی دارند که بخش عمده آنها مربوط به استفاده از نرم‌افزارهای ناایمن و بخش دیگری از آنها ناشی از استفاده از سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی رمزگذاری نشده‌است.

از سوی دیگر قوانینی وجود ندارد که باعث شود شرکت‌های تجاری و فناوری در برابر حملات هکری از نظر حقوقی مسئولیت‌پذیر باشند و مجبور شوند مسئولیت این حملات را بر عهده بگیرند. البته باید توجه داشت که رمزگذاری اطلاعات یادشده هم هزینه‌های اضافی به شرکت‌ها تحمیل می‌کند و هم باعث می‌شود آنها نتوانند به‌راحتی به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی یابند. مجموعه این رویدادها و تبعات آنها می‌تواند بر روی افزایش استفاده از محصولات اینترنت اشیا تأثیر منفی بگذارد.

  • ۹۸/۱۱/۰۱

اینترنت چیزها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">