ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محصولات IT ارزان نمی شوند

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران گفت: افزایش هزینه‌ی واردات کالاهای ICT از جمله مشکلات شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات است که در سال جاری و با روندی که پیش رو داریم احتمال ارزان شدن کالاهای این حوزه وجود ندارد.

باقر بحری در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت شرکت‌های IT در کشور و با بیان این که دورنمای خوبی از این شرکت‌ها وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به روندی که پیش رو داریم و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات، از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و نخواهند بود.

وی گفت:‌ در بحث شرکت‌های ارایه دهنده‌ی نرم‌افزار و شرکت‌هایی که با دولت سر و کار دارند، نبود ارجاع کار مناسب به شرکت‌ها و سیاست‌گذاری‌های نامناسب و روابط غلطی که در این زمینه وجود دارد، باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها نتوانند در این حوزه به خوبی فعالیت کنند.

او با تاکید بر این که بخش وسیعی از حوزه‌ی ICT را دولت و بخش‌های دولتی به خود اختصاص دادند،‌ گفت: خیلی از شرکت‌هایی که به ظاهر خصوصی هستند؛ در واقع تابعه‌ی دولت محسوب می‌شوند و به همین دلیل می‌توان گفت، بسیاری از کارهای ارزشمند در این حوزه توسط بخش‌ها و شرکت‌های دولتی انجام می‌شود.

بحری با تاکید بر این که بازار IT دچار سردرگمی‌ است و نظمی ‌بر آن حاکم نیست تصریح کرد: شفاف نبودن قوانین در این حوزه و نبود حمایت از فعالان این عرصه خود بر مشکلات افزوده و قوانین تعرفه‌ای و حاکم بر تولیدات واردات نیز به همین دلیل تغییر می‌کند.

  • ۸۶/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">