ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات امسال به 3 میلیون نفر فیبرنوری می‌دهد

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲ میلیاردی مخابرات برای شبکه فیبرنوری منازل گفت: امسال ۳ میلیون خانوار ایرانی، اینترنت بر بستر فیبرنوری می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، برات قنبری امروز در مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به ظرفیت سازیهای صورت گرفته برای توسعه شبکه فیبرنوری منازل، اظهار داشت: در سال ۹۵ یک میلیون پورت فیبرنوری برای منازل کشیده شد و امسال این رقم تا سه برابر افزایش خواهد یافت و ۳ میلیون خانوار ایرانی می توانند از اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران این شرکت را یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه یک میلیون پورت فیبرنوری انجام شده است و تلاش می شود این ظرفیت ۳ تا ۴ برابر افزایش یاید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد یکصد هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور توسط شرکت مخابرات ایران، گفت: فضای مجازی پیشران توسعه کشور است و با توجه به شدت رشد تقاضا برای استفاده از فضای مجازی در کشور، مخابرات باید زیرساخت توسعه این بخش را فراهم کند.

قنبری به توسعه شبکه های آی پی محور و دسترسی به فیبرنوری به عنوان اولویت برنامه های مخابرات اشاره کرد و افزود: بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باید بزرگ شود و هرچه تعداد بازیگران این بخش افزایش یابد، به بزرگتر شدن اندازه بازار کمک خواهد کرد. در این راستا شرکت مخابرات ایران با تدوین برنامه تحول ۵ ساله، برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرده است.

 

تقسیم 333 ریال سود به ازای هر سهم مخابرات ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران راهبرد های اصلی این شرکت را برای امسال توسعه باند پهن ثابت و سیار عنوان کرد و گفت: اولویت اصلی در بخش باند پهن سیار نسل سه و چهار تلفن همراه است و در باند پهن ثابت، دسترسی به فیبر نوری( FTTX ) سیاست اصلی مجموعه مخابرات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رسول سراییان» روز یکشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در محل پژوهشگاه نیرو افزود: شرکت پارسال برای تحقق شعاراقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در سه محور توسعه و سرمایه گذاری، بهینه سازی و بهره وری و محصول و بازار جدید فعالیت های خود را پیش برد.
وی مدیریت هزینه‏ ها، یکپارچه‏سازی و ارتقای کارایی، رهبری فناوری، امکان ارائه خدمات جدید و تضمین درآمدهای آتی و ایجاد رشد و درآمد پایداررا مهم ترین سرفصل های فعالیت شرکت در سال 95 ذکر کرد.
سراییان با بیان اینکه با ظرفیت سازی فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با نام تجاری «تانوما»، ورود به عصر گیگا را در ایران شاهد هستیم، افزود:این شرکت با اجرای برنامه ره نگاشت تحول و توسعه، در مسیر یکپارچگی و همگرایی ثابت و سیار در همه سطوح و تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو دیجیتال قدم برمی دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: امسال به دنبال یکپارچگی، سازماندهی و حاکمیت شرکتی و آغاز حرکت به سمت شبکه آی.تی( IT )و آی.پی( IP )هستیم.
سراییان اعلام کرد، درآمد عملیاتی این شرکت در سال 1395 نسبت به سال 1394 ببش از 16 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران وجود یکصد میلیون مشترک را بزرگترین سرمایه این شرکت دانست و افزود: مصمم به ارایه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان هستیم.
سراییان به افزایش تعرفه ها که بعد از 12 سال در سال 1395 انجام شد، اشاره کرد و افزود: افزایش تعرفه ها قدم خوبی برای توسعه فعالیت ها است.
وی همچنین از اجرای 82 پروژه در سال گذشته خبر داد و افزایش میزان دارایی های این شرکت را به سه میلیارد و 200 میلیون تومان (32 میلیارد ریال) در سال گذشته اعلام کرد.
سراییان افزود: با یکپارچه سازی و ادغام شرکت های استانی در شرکت مخابرات ایران، بر مبنای حسابرسی های موجود، زیان دهی مناطق مخابراتی کاهش و سود عملیاتی افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران که امروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه 1396 برگزار شد، تقسیم 333 ریال سود برای هر سهم به تصویب رسید.
پرداخت سود سهامداران از مرداد ماه امسال آغاز می شود و سازمان حسابرسی کل کشور به عنوان حسابرس و همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت تعیین شدند.
همچنین در این جلسه، پاداش اعضای هیات مدیره بر اساس میزان پاداش سال گذشته تعیین شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">