ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات همچنان گرانفروشی می کند

| جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

مخابرات ایران با وجود ابلاغ مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر کاهش تعرفه‌ تماس به مقصد سیم‌کارت‌های ایرانسل از 760 به 625 ریال، هنوز این مصوبه را اجرا و به همراه اول ابلاغ نکرده است.

به گزارش فارس، از چند ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات با اعتراض کارشناسان و مشترکان و در نهایت با بررسی تعرفه تماس به مقصد سیم‌کارتهای ایرانسل که 760 ریال بود، اردیبهشت ماه امسال مصوبه‌ای به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرد که طبق آن تعرفه تماس باید از 760 به 625 ریال کاهش یابد.

این در حالی است که هم اکنون و بر خلاف مصوبه سازمان مقررات مشترکان تلفن ثابت مخابرات و نیز دارندگان سیم کارت دائمی " همراه اول " به جای 625 ریال، 760 ریال به مخابرات و همراه اول پرداخت می‌کنند.

در عین حال مشترکان اعتباری "همراه اول " نیز در تماس با دارندگان سیم کارت ایرانسل به جای 937 ریال حدود 1139 ریال پرداخت می‌کنند.

این موضوع حتی در نامه همراه اول در قبوض این دوره تلفن همراه بیان شده است.

چندی پیش مسولان سازمان تنظیم و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مصوبه سازمان مقررات را تائید کرده بودند.

پیش از این وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار علت عدم اجرای مصوبه سازمان تنظیم مقررات را ابلاغ نشدن مصوبه به این همراه اول دانسته بود.

طبق اعلام مدیر برنامه‌ریزی ایرانسل در نشست خبری چندی پیش خود ماهانه حدود 90 میلیون تماس از سیم کارتهای دولتی با سیم‌کارت‌های ایرانسل برقرار می‌شود که در حال حاضر و با احتساب فاصله 14 تومانی از رقم 76 و تا 62 تومان مصوبه سازمان مقررات، مخابرات ایران حدود یک میلیارد و 260 میلیون تومان سود کسب می‌کند و به نوعی زیاده از مشترکان دریافت می‌‌شود.

گزارش فارس حاکی است که این مصوبه در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب سازمان مقررات رسیده است و با گذشته حدود هشت ماه این مصوبه اجرایی نشده است.

متن کامل مصوبات این جلسه به شرح ذیل است:

1-در خصوص بند 1 دستور کار جلسه , کمیسیون تعرفه ارتباط بین شبکه های شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ,را به شرح زیر تعیین و تصویب کرد.

1-1-سقف تعرفه کارکرد ارتباط مشترکین تلفن ثابت و همراه پس پرداخت(Postpaid ) شرکت مخابرات ایران به سمت شبکه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل مبلغ 625 ریال

1-2-سقف تعرفه کارکرد ارتباط مشترکین تلفن همراه پیش پرداخت (Prepaid ) شرکت مخابرات ایران به سمت شبکه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل مبلغ 937 ریال

  • ۸۶/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">