ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات و همراه‌اول در صدر جلب رضایت کاربران

| دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام عملکرد سامانه پاسخگویی به شکایات مشترکان (۱۹۵)، از تماس ۸۳۶ هزار مشترک با این سامانه خبر داد.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات با ارایه گزارش دوره ای سامانه پاسخگویی ۱۹۵ در سال ۹۴، از رضایت ۶۰ درصدی مراجعان به این سامانه خبر داد.
براساس این گزارش این وزارتخانه، سامانه ۱۹۵ بیش از ۸۳۶ هزار تماس را پاسخگویی کرده که حدود ۹۷ درصد در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواست ها ثبت شده که رسیدگی کامل به بیش از ۹۴ درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده که از این نظر یک رکورد محسوب 
می شود.
در این گزارش ادعا شده در این میان بیش از ۶۰ درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است، پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشته اند.
وزارت ارتباطات اعلام کرده، در بین اپراتورهای ارتباطی در سال ۹۴ از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه، شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۵۷ درصد، رایتل ۵۰ درصد و ایرانسل ۴۴ درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.
همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواست ها، شکایات مختومه با پاسخ های قابل قبول، مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل ۹۷ درصد و ایرانسل ۹۶ درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.
همچنین در بین شرکت های ارایه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات، درخواست های ثبت شده، شرکت داده پردازی فن آوا با ۸۹ درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با ۷۷ درصد و داده گستر با ۷۰ درصد قرار دارند.
از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و آسیاتک با ۱۰۰ درصد، شاتل با ۹۹.۸ درصد و داده پردازی فن آوا با ۹۹.۶ درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.
سامانه ۱۹۵ سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسوولیت ثبت، پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواست های ملاقات با وزیر را بر عهده دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">