ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخالفت بی‌اثر دولتی‌ها با فیلتر وی‌چت

| چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارشاد گفت: وی چت وسیله ارتباطی مناسبی است و باید درباره آن در کمیته تعیین مصادیق تصمیم‌گیری شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرحومه عفت کاشانی مادر وزیر امور خارجه کشورمان، در پاسخ به سؤالی درباره فیلتر وی چت گفت: دولت در خصوص بحث وی چت نظر خاصی مطرح نکرده است، اما برخی از وزرای دولت معتقد بودند که می‌توان بخش‌های مضر وی چت را فیلتر کرد چرا که وی چت یک وسیله ارتباطی بسیار مناسب است.

به گزارش فارس، وی درباره رفع فیلتر از وی چت گفت: این مسئله برعهده کمیته تعیین مصادیق است که ما باید آن را زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی ببریم و در آنجا در این باره تصمیم‌گیری دوباره شود.

توضیح - لازم به ذکر است این چندمین مقام مسوول در دولت است که با موضوع فیلتر وی‌چت مخالفت می‌کند و این مخالفت‌ها هیچ تاثیر بر شکل عرضه این خدمات ندارد.

پیش از این نیز وزیر ارشاد دفاع مبسوطی از رفع فیلتر و استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک داشت که این موضوع نیز اثری بر رفع فیلتر این شبکه نداشت. به نظر می‌رسد این نوع از مخالف خوانی برخی مسوولان دولتی مصرف رسانه‌ای داشته و صرفا به منظور جلب توجه برخی رسانه‌ها و کاربران اینترنتی عنوان می‌شود و در عمل اقدام خاصی مشاهده نمی‌شود.

جالب آنکه پیش از این نیز از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ اعلام شد که تصویب فیلتر وی‌چت بدون هیچ مخالفتی انجام شد. لازم به ذکر است نماینده وزارت ارشاد نیز در این کمیته عضو است.

  • ۹۲/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">