ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدل پروازی ماهواره «ناهید ۱» آماده پرتاب است

| دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: مدل پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید یک» که در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، طراحی و ساخته شده، تست‌های لازم را گذرانده و آماده پرتاب است.

به گزارش وزارت ارتباطات، گزارش عملکرد پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در سال ۹۷ و برنامه‌های آتی این پژوهشکده در جلسه‌ای با حضور حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بررسی شد.

وی در این جلسه با اشاره به موفقیت‌هایی که در عرصه فناوری فضایی توسط پژوهشگاه فضایی ایران کسب شده است گفت: انتظار می‌رود با پتانسیل خوبی که در این مجموعه وجود دارد، با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش بیشتر، این موفقیت‌ها بیشتر شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه سال آینده سالی مهم برای اهداف این پژوهشگاه است، گفت: بنابراین باید برنامه‌ریزی منطقی و خوبی صورت گیرد و برنامه‌های پیش‌بینی شده طبق آن محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مدل پروازی ماهواره مخابراتی «ناهید یک» که در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره با همکاری سایر پژوهشکده‌های این مجموعه، طراحی و ساخته شده، تست‌های لازم را گذرانده و آماده پرتاب است.

صمیمی تصریح کرد: روند اجرای پروژه‌ها باید به خوبی پیش رود و به تعهدات عمل شود، بنابراین لازم است برای هر پروژه ماهواره‌ای، کمیته‌ای تشکیل شود تا ضمن پیگیری امور مربوط، برای رفع مشکلات و موانع پیش‌برد آن تلاش کند.

وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران، جدای از پروژه‌های ماهواره‌ای، در بحث کاربرد سنجش از دور نیز فعالیت‌های مؤثری داشته که برای استفاده کشور از این دستاوردها با مسئولان ذی‌ربط از جمله وزارت نیرو در حال مذاکره هستیم که تاکنون، نتایج آن خوب بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">