ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در نشست اخیر ICANN - اتحادیه‌ی بین‌المللی ثبت دامنه‌های اینترنتی - مراحل اجرایی ثبت دامنه‌ی "asia." به پایان رسید و این دامنه تا آخر سال 2006، راه‌اندازی خواهد شد.
دکتر سیاوش شهشهانی - عضو کمیته‌ی مشورتی استفاده‌کنندگان عمومی ‌اینترنت در ICANN - که در نشست اخیر ICANN که در روز‌های 25 تا 30 ژوئن در مراکش برگزار شد، حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: ثبت دامنه‌ی Asia. توسط کشورهای آسیایی مطرح شده بود که ما نیز یکی از اعضای هیات موسس آن هستیم؛ همچنین راه‌اندازی این دامنه به تازگی در ICANN تصویب شده و امیدواریم با پایان یافتن مراحل اجرای ثبت آن، این دامنه تا آخر سال جاری میلادی راه‌اندازی شود.
او افزود: یکی از بحث‌های مهم این نشست، درباره‌ی دامنه‌های بین‌المللی بود که پیشنهادات مختلفی از سوی اعضای شرکت‌کننده در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت که ازجمله آن‌ها می‌توان به حق امتیاز ترجمه‌ی این دامنه‌ها، یعنی دامنه‌های محلی یا Dnames اشاره کرد.
مسوول ثبت دامنه‌های ir در ایران، ادامه داد: اگر این پیشنهاد مورد موافقت قرار گیرد، دامنه‌های محلی تحت نام کشورها به‌طور مستقل ثبت می‌شوند و دیگر لازم به ذکر پسوند اصلی دامنه نخواهد بود.
شهشهانی گفت: در این جلسه مباحثی درباره‌ی برگزار نشست مجمع تبادل نظر اینترنت IGF در یونان مطرح شد؛ آنچه مشخص است در فروم یونان بیشتر مباحث امکانات برای توسعه‌ی کشورهای جهان سوم و موانع مالی توسعه‌ی آن‌ها مطرح خواهد شد و مسائل راهبری اینترنت بیشتر در کمیته‌های فرعی فروم بررسی خواهد شد تا در برنامه‌های اصلی آن.
عضو کمیته‌ی مشورتی استفاده‌کنندگان عمومی‌ اینترنت در ICANN، افزود: با توجه به این‌که مدت تمدید موافقت‌نامه‌ی وزارت بازرگانی آمریکا با ICANN، در اواخر سپتامبر 2006، به پایان می‌رسد، تاکید این نشست بر بررسی نظرات گروه‌های مختلف این سازمان درباره‌ی فعالیت‌های آتی آن بود.

  • ۸۵/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">