ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراقب هکرهای انتخاباتی باشید

| شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به احتمال وقوع حمله‌ هکرها به سیستم‌های انتخاباتی گفت: هکرها همیشه برای حملات گسترده خود از سوژه‌های خاصی که موجب جلب توجه مردم می شوند استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات این موضوع می تواند سوژه خوبی برای هکرها در فضای مجازی و به خصوص در شبکه های اجتماعی باشد تا بتوانند کاربران را فریب داده و با ایجاد صفحات اسپم آمار بازدید صفحاتی خاص را بالا ببرند یا با بارگذاری لینک ها و کلیپ های جذاب انتخاباتی مرتبط با کاندیدها که نیاز به دانلود دارد، دستگاه های کاربران را به ویروس های طراحی شده آلوده نمایند.

وی تاکید کرد: در روشی دیگر با راه اندازی سایت های نظر سنجی یا طراحی اپلیکیشن های مختلف با عنوان تبلیغات انتخابات از کابران می خواهند اطلاعات خود را وارد نموده و از این طریق اطلاعات شخصی شما را به سرقت برده و در موقع مناسب از آنها سوءاستفاده نمایند(به عنوان مثال نفوذ به سیستم کاربران و همچنین سوءاستفاده از هویت کاربران در شبکه های اجتماعی )  در واقع سیستم آنها به عنوان یک سیستم زامبی درنظر گرفته می شود و به وسیله آن حمله هایی به دیگر سیستم ها صورت می گیرد.

سرگرد کیانی در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان تلاش نمایند تا در استفاده از اخبار و اطلاعات انتخاباتی در دام هکر ها گرفتار نشوند که این امر بسیار خطرناک است و ممکن است عواقب قانونی در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: دانلود فابل های مختلف از منابع نامعتبر سهم به سزایی در عملی شدن اهداف مجرمانه سودجویان فضای سایبر دارد؛ بنابراین کاربران عزیز نسبت به دریافت اطلاعات از منابع مختلف حساسیت بیشتری داشته باشند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در جهت کاهش چنین اتفاقاتی به هموطنان توصیه کرد:

1-کاربران سعی کنند از رمزهای عبور قوی و پیچیده استفاده نمایند.

2-از آنتی ویروسهای به روز و معتبر استفاده نمایید.

3-کاربران در مواقع ضروری و نیاز کاری به اینترنت متصل شوند ودر سایر مواقع از اتصال به اینترنت خودداری نمایند.

وی در نهایت از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

  • ۹۴/۱۲/۰۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">