ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاربران می‌توانند اعتراضات خود را در زمینه نحوه ارایه خدمات اینترنتی به تشکل‌های صنفی مرتبط منعکس کنند.

مصطفی عمومی عضو سابق هیأت مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: یکی از مراجع حل و فصل مشکلات بین کاربران و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی انجمن شرکت‌های اینترنتی است.

وی گفت: کاربران می‌توانند اعتراضات خود را در زمینه نحوه ارایه خدمات اینترنتی ISPها به واحد حقوقی انجمن شرکت‌های اینترنتی ارایه و این واحد نیز به این شکایات بر اساس قوانین انجمن رسیدگی خواهد کرد مصطفی محمدی در خصوص دیگر مراجع رسیدگی به این نوع از مشکلات گفت: مجموعه‌های دولتی مانند سازمان تنظیم مقررات که مجوز فعالیت را به ISPها می‌دهند از دیگر مراجع رسیدگی به شکایات کاربران هستند.

وی افزود: اگر شکایات زیادی از یک ISP در خصوص نحوه ارایه خدمات اینترنتی آن موجود باشد سازمان تنظیم مقررات می‌تواند بر اساس قوانین اقدام و در صورت بی‌توجهی ISP مربوطه، می‌تواند مجوز فعالیت آن را باطل کند.

عضو سابق هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی در خصوص وظایف ISP‌ها نسبت به کاربران گفت: شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی موظف هستند حداقل‌های کمی و کیفی عرف موجود در جامعه را به کاربران ارایه دهند.

وی در خصوص ضمانت اجرایی ارایه این حداقل‌ها خاطرنشان کرد: در متن قراردادی که بین کاربرانی که برای خرید حضوری خدمات اینترنتی مراجعه می‌کنند؛ ISP موردنظر، شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی حداقل‌های کمی و کیفی ارایه خدمات خود را اعلام و متعهد به اجرای آن می‌شد اما بعد از فروش خدمات اینترنتی به صورت کارت‌های اینترنتی دیگر چنین تعهدی بین دو طرف برقرار نمی‌شود.

وی افزود: اما شرکت‌های اینترنتی جهت از دست ندادن بازار، خود را ملزم به ارایه کیفیت مطلوب ارایه خدمات اینترنتی می‌کنند.

مصطفی محمدی وظیفه ISPها در خصوص تامین امنیت کاربران در مقابل ویروس‌ها و خطرات اینترنتی گفت: ISPها مسوولیتی در مقابل محتوایی که مبادله می‌شوند ندادند و در صورت ارایه چنین سرویسی از سوی یک شرکت به عنوان یک مزیت ارایه خدمات اینترنتی و نه به عنوان یک مسوولیت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت کاربران فقط در صورت کنترل تمام اطلاعات تبادلی میسر خواهد بود و این در حالی است که ممکن است این امر مورد پذیرش برخی از کاربران نباشد.

عضو سابق هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی افزود: بهترین راه مقابله با ویروس‌ها و خطرات اینترنتی اطلاع‌رسانی و معرفی آنها از طریق رسانه‌ها و جراید است.

وی در خصوص تدوین احتمالی آیین‌نامه حمایت از کاربران از سوی دولت گفت: درست باید پیش از تدوین این آیین‌نامه ساز و کارهای قانونی و چگونگی تامین هزینه های اجرای چنین طرحی را مدنظر قرار دهد.

  • ۸۴/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">