ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز تحقیقات ابزار تست ندارد

| چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

صدور گواهی تایید نمونه به عهده سازمان تنظیم مقررات سپرده شده است و این سازمان نیز تست آن را به مرکز تحقیقات مخابرات ایران واگذار کرده است.
مهندس محسن حسین پور ، رییس هیات مدیره تعاونی تجهیزات مخابراتی، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اساسنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص گواهی تایید نمونه به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مخابراتی، اظهارداشت: گواهی تایید نمونه از گذشته وجود داشته است، اما در حال حاضر نحوه تست تجهیزات برای دریافتن آن تغییر کرده است.

وی ، با بیان این که در گذشته کالا توسط مخابرات تست می‌‏شد، اما در حال به مرکز تحقیقات مخابرات سپرده شده است، گفت: گواهی تایید نمونه اقدام ارزنده‌‏ای است ، اما در کشور ما ابزار تست‌‏های مورد نظر وجود ندارد.

مهندس حسین پور ، یادآورشد: از آنجایی که مرکز تحقیقات مخابرات کلیه ابزار تست‌‏های مورد نظر استاندارد اروپا را ندارد قسمتی از این تست به آزمایشگاه‌‏های خارج از کشور محول می‌‏شود که این امر با توجه به این که تولیدکنندگان خارجی دوست ندارند نمونه داخلی تولید شود ، بامشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

وی ، با اشاره به تحمیل هزینه تست به شرکت‌‏های تولیدکننده داخلی، تاکید کرد: گواهی تایید نمونه در صورتی که بحث صادرات در کشور پررنگ باشد الزامی است ، اما در حال حاضر و با توجه به نبود ابزار مناسب برای تست این کار تنها هزینه‌‏های بسیاری را بر دوش تولیدکننده‌‏ها قرار می‌‏دهد.

رییس هیات مدیره تعاونی تجهیزات مخابراتی ، با بیان این که برای اجرای این طرح ابتدا باید ادوات آن فراهم می‌‏شد، تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از پارامترهای تست نمونه در کشور وجود ندارد ، ارائه گواهی از طریق آزمایشگاه‌‏های خارجی اتلاف زمان بسیاری را در بر خواهد داشت.

مهندس حسین پور ، با تاکید بر این که در گذشته استاندارد تعریف می‌‏شد و تست کالا با ابزارهای موجود صورت می‌‏گرفت، افزود: در گذشته تجهیزات زیر بار رفته و طبق مقایسه با کالای مشابه خارجی تایید می‌‏شد، اما در حال حاضر یک اقدام تشریفاتی اداری برای این منظور در نظر گرفته شده است، به طوری که در محل دیگری خارج از مخابرات تولیدات تست خواهد شد.

وی ، با بیان این که ایجاد آزمایشگاهی با تمام تجهیزات برای تست کالاهای تولید داخل از جمله ملزوماتی است که باید از سوی دولت و بخش خصوصی پی‌‏گیری شود، گفت: در اساسنامه سندیکای صنعت مخابرات ایران به تجهیز آزمایشگاهی با همت تولیدکنندگان اشاره شده است تا توانایی تست محصولات داخلی در داخل فراهم شود.

وی ، افزود: گواهی تائید نمونه به منظور صادرات کالا امری الزامی است که باید بستر آن مهیا شود.

مهندس حسین پور ، تجهیز آزمایشگاهی برای گواهی تاید نمونه را نیازمند سرمایه‌‏گذاری عظیمی دانست و گفت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران تنها بخشی از دستگاه‌‏های تست تجهیزات مخابراتی را داراست و باید برای ورود به بازار صادرات جهانی این مرکز به صورت کامل تجهیز شود.

  • ۸۵/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">