ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: مسئولانی که از اطلاعات محرمانه خیلی بالا برخوردارند، مجاز نیستند که تلفن همراه شان را همه جا با خود ببرند.

سردار محمدرضا جلالی با اشاره به قابلیت ها و تهدیدهای تلفن های همراه هوشمند، اظهار کرد: این گوشی ها امکان برداشت اثر انگشت کاربر را دارند و از دیگر با دوربین هایشان از قرنیه چشم افراد تصویر می گیرند ؛ بنابراین به دو عنصر اساسی برای شناسایی افراد دسترسی دارند.
وی با بیان اینکه رمزعبورهای مورد استفاده در حوزه های مالی و شخصی به وسیله تلفن همراه در صورت استفاده ضبط می شود، گفت: شنود صوتی مکالمات در این گوشی ها امکان پذیر است و در این گوشی ها برای استفاده از برخی اپلیکیشن ها و برنامه ها از شما می خواهند که اجازه دهید به دفترچه تلفن تان دسترسی داشته باشد؛ بنابراین علاوه بر اینکه به این اطلاعات دسترسی دارند به گالری عکس های خصوصی شما نیز دسترسی پیدا می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،رئیس سازمان پدافند غیرعامل به قابلیت این گوشی های همراه برای مکان یابی اشاره کرد و گفت: مثلا رهبران «چچنی» توسط روس ها به وسیله قابلیت مکان یابی تلفن همراه شان شناسایی و سپس کشته شدند.
جلالی با بیان اینکه این تلفن های همراه علاوه بر دسترسی به مجموع اطلاعات شخصی افراد در برخی مواقع در صورت استفاده از آن جهت انجام کارهای اداری به این نوع اطلاعات نیز دسترسی خواهند داشت، ادامه داد: از دیگر سو معمولا سرورهای این نوع گوشی ها درکشور وجود ندارد و این اطلاعات دراختیار کشورهای سازنده این گوشی ها قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سازمان پدافند غیرعامل کمیته دائمی هفت نفره ای با حضور تعدادی از مقامات تشکیل شده است، افزود: طرحی در دبیرخانه این کمیته در ارتباط با دستورالعمل استفاده مسئولان از تلفن هوشمند تهیه و در همین چارچوب از نظرات مسئولان مختلف در عرصه های اجرایی اطلاعاتی، انتظامی استفاده و در ادامه، جهت بررسی به کمیته دائمی تشکیل شده در سازمان پدافند غیرعامل جهت بررسی و تصویب ارسال شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: این دستورالعمل با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است و به همین علت مسئولانی که از اطلاعات محرمانه خیلی بالا برخوردار هستند، مجاز نیستند که تلفن همراهشان را همه جا با خود ببرند.
جلالی تاکید کرد: هیات دولت نیز نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده و قرار شده است که دستور العمل تهیه شده درجلسه هیات دولت، مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر لازم باشد نکاتی به آن اضافه شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">