ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشارکت در نشست آتن

| دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۵، ۱۰:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

بزرگراه فناوری - در جریان نشست مجمع راهبری اینترنت (IGF) که از تاریخ 30 اکتبر تا دوم نوامبر 2006 در شهر آتن برگزار می‌شود، از دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی که از جمله نهادهایی هستند که در مجمع راهبری اینترنت مشارکت دارند، خواسته شده که در این راستا پیشنهادات و بیانیه‌های خود را در رابطه با موضوع راهبری اینترنت ارایه کنند. راهبری اینترنت موضوع گسترده‌ای است که بسیاری از امور مربوط به اینترنت را در‌بر می‌گیرد. از جمله این موضوعات که در نشست مجمع راهبری اینترنت در آتن به آن‌ها پرداخته می‌شود و کشورها، سازمان‌ها و افراد ذی‌نفع نیز با ارایه بیانیه‌هایی به آن‌ها اشاره کرده‌اند، شفافیت، امنیت، تنوع و دسترسی است. برخی افراد و نهادهای ذی‌نفع که در نشست آتن با ارایه بیانیه‌های خود در راستای برگزاری آن همکاری کرده‌‌اند عبارتند از:

دولت‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله دولت برزیل، سازمان ملی تنظیم مقررات مخابرات کشور مصر، فدراسیون روسیه، دولت ایالتی کبک و...، سازمان‌های بین‌المللی مانند اتحادیه مخابرات بین‌‌الملل (ITU)، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، جامعه اینترنتی، اتاق بازرگانی بین‌المللی، پروژه راهبری اینترنت، برخی گروه‌‌های کاری که در جریان اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) شکل گرفتند و...، نماینده و گروه‌های زیرمجموعه برخی موسسات غیرانتفاعی مانند ICANN و APNIC و همچنین سازمان بین‌المللی گروه ویژه ICT، برخی موسسات خصوصی مانند کشورهایی چون استرالیا، فرانسه و... که در راستای راهبری اینترنت و موضوعات مربوط به آن فعالیت می‌کنند و همچنین برخی افراد ذی‌نفع که جهت مشارکت در این نشست به ارایه نکاتی که لازم است بررسی شود پرداخته‌اند، از جمله این افراد آقای باهر اصمت، رابط بین‌الملی آیکان در خاورمیانه است.

وی به همراه خوان فرناندز مشاور شورای ارتباطات و انفورماتیک کشور کوبا بیانیه‌ای به اجلاس آتن ارایه کرده‌اند و در آن خواستار بررسی مسئله هزینه اتصال به اینترنت است که از موضوعات عمده راهبری اینترنت (دسترسی) در کشورهای در حال توسعه است.

ایشان در بیانیه خود ذکر کرده‌اند که مسئله بین‌المللی کردن هزینه اتصال به اینترنت در هفت سال گذشته در مجامع مختلف و همچنین دو نشست‌ مقدماتی WSIS مورد بحث قرار گرفته است، اما همچنان به‌عنوان یک مسئله مهم در کشورهای در حال توسعه باقی مانده است. از بین فعالان در قاره آفریقا، مرکز جنبش فرهنگی آفریقا نیز از موسساتی است که جهت مشارکت در نشست آتن بیانیه‌ای را ارسال کرده است.

شایان ذکر اینکه از طرف ایران سند و بیانیه خاصی به این نشست ارسال نشده که با توجه با فعالیت‌های پرجنبش ایران در دوره قبلی کارگروه راهبری اینترنت سازمان ملل و نتایج حاصل در نشست تونس، انتظارات بیشتری از ایران وجود داشت.

  • ۸۵/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">