ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشتریان 'همراه بانک' به 500 هزار نفر رسید

| شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر گروه تلفنبانک و همراه بانک شرکت خدمات انفورماتیک گفت:تعداد کل افرادی که در حال حاضر از خدمات همراه بانک(موبایل بانکینگ) استفاده می کنند و از طریق پیامک امور بانکی خود را انجام می دهند به 500 هزار نفر می رسد.

' مهران افسری' در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سهولت استفاده از خدمات همراه بانک و انجام امور بانکی از طریق پیامک( اس ام اس)، افزود: این مزیت موجب شده است که تعداد مشتریان همراه بانک 10 برابر اینترنت بانک باشد.

وی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک است ، افزود: شرکت خدمات انفورماتیک متولی پیاده سازی و اجرای سیستمهای الکترونیکی در بانکهای ملی ، صادرات ، صنعت و معدن ، توسعه صادرات ، کشاورزی ، کارفرین ، دی و تات است .

افسری گفت: در حال حاضر خدمات الکترونیکی در این بانکها از طریق سیستمهای همراه بانک ، تلفنبانک و اینترنت بانک ارایه می شود و مشتریان این بانکها بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند برخی از امور بانکی خود را از طریق تلفن ، ارسال پیامک و یا با استفاده از اینترنت انجام دهند .

مدیر گروه همراه بانک شرکت خدمات انفورماتیک گفت: خدمات موجود سرویس همراه بانک در حال حاضر شامل اعلام مانده حساب ، اعلام سه گردش آخر حساب ، استعلام وضعیت چک و انتقال وجه بین حسابهای یک مشتری ، پرداخت قبوض و خرید شارژ سیم کارت است .

افسری افزود: برای استفاده از این سرویسها کافی است که متقاضیان نرم افزار مخصوص همراه بانک را از سایت بانکهای صادرات یا ملی دانلود کرده و در گوشی موبایل خود نصب کنند.

وی افزود: دریافت این نرم افزار از طریق بلوتوث نیز میسر است .
** از تمام ظرفیتهای همراه بانک استفاده نمی شود

افسری با اشاره به راه اندازی سرویس همراه بانک از مردادماه سال 1386 ، گفت: با وجود استقبال مشتریان از این سرویس و اضافه شدن ماهانه 40 هزار مشتری به مشتریان آن ، هنوز به دلیل عدم آشنایی مردم با خدمات بانکداری الکترونیکی ، از تمام ظرفیتهای ایجاد شده استفاده نمی شود .

وی افزود: در حال حاضر هر ماه دو میلیون تراکنش از طریق سرویس همراه بانک صورت می گیرد ، در حالیکه ظرفیت سرویس همراه بانک شبکه ساتنا ظرفیت جوابگویی به 20 میلیون تراکنش را دارد .

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم و مشتریان بانکها با سیستمهای نوین بانکداری الکترونیک گفت: شیوه سنتی بانکداری که مستلزم مراجعه حضوری به شعب بانکی است ،در حال منسوخ شدن است و مردم باید به تدریج با شیوه های جدید آشنا شوند.

مدیر گروه ' همراه بانک ' شرکت خدمات انفورماتیک ،استفاده از خدمات بانکداری کاهش ترافیک ، کاهش آلودگی هوا ، صرفه جویی در وقت مشتریان ، توجه به امور تخصصی در بانکها را از مزایای توسعه بانکداری الکترونیکی عنوان کرد .

** افزایش سه برابری استفاده از خدمات همراه بانک

افسری از افزایش سه برابری پرداخت از طریق پیامک خبر داد و گفت: میزان پرداخت از طریق پیامک در مرداد ماه امسال سه برابر مدت مشابه سال گذشته است .

وی افزود: بیشتر ین خدمات غیرحضوری بانکها از طریق تلفن بانک است که به 17 میلیون تراکنش در ماه می رسد.

  • ۸۹/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">