ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری- مشکلات اداری و ساختار داخلی وزارت مسکن و شهرسازی از موانع اجرایی شدن پروژه های IT این وزارتخانه است.

«مصطفی کاشی ساز» ، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزرات مسکن و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر گفت:طرح جامع انفورماتیک وزارت مسکن و شهر سازی از سال75 آغاز شده اما پروژه های تعریف شده با مشکلاتی از جمله طولانی بودن و زمان بر بودن اجرایی پروژه مواجه شده و متوقف شد.

وی اظهار داشت: به همین سبب اقدامی تا کنون انجام نشده واقدامات انجام شده نیز نهایی نشده اند، زیرا زمان بر بودن اجرای پروژه ها سبب عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا می شده وی از دیگر مشکلات اجرایی پروژه ها به عدم تامین کامل منابع و شناخت مدیران تصمیم گیر در اجرای پروژه های فناوری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات تصور می شود هنگامی که می گویند طرح جامع به منزله این است که طرح مذکور، پروژه عملیاتی کاملی خواهد بود اما به زیر ساخت های ضروری پروژه مذکور توجهی نمی شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تکفا، 6 طرح در وزارت مسکن و شهرسازی و مطرح شده که شامل راه اندازی و اجرای وب سایت وزارت مسکن و سازمان های تابعه، اجرای طرح جامع انفورماتیک و آموزش IT بوده است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه MIS (سیستم اطلاعات مدیریت )و شبکه جامع اتصالات رایانه ای بین مراکز از دیگر طرحهای وزارت مسکن و شهرسازی است که مجموعا حدود سیصد میلیون تومان به این 6 طرح تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه سیصد میلیون تومان تخصیص برای این 6 طرح رقم بسیاری پایینی است، افزود: این بودجه اتوماسیون اداری و وب سایت وزارتخانه را به سختی پوشش می دهد.

وی ادامه داد: پانزده طرح دیگر در راستای اجرای طرح تکفا پیشنهاد شد که نه از وزارتخانه به دلایل مشکلاتی داخلی و نه از سوی ستاد تبصره 13 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام نظر نشد.

وی در توضیح پانزده طرح پیشنهاد شده گفت: پیشنهاد این طرح ها از سال82 اعلام شد که مشکلات عدیده ای مانع برای ادامه و پیگیری این طرح ها بود.

  • ۸۴/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">