ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات بازار گوشی دوام ندارد!

| چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور، با بیان این که امکان رسیدن به تولید دو میلیون گوشی تا پایان سال وجود دارد، گفت: افزایش تعرفه‌ها، با برنامه‌ی مدون انجام شده است.
محمد ابراهیم مطلع - مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که فاز مطالعاتی تولید گوشی تلفن همراه در داخل هنوز به پایان نرسیده است، ‌اظهار داشت: با شرکت‌های زیادی وارد مذاکره شدیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ظرف دو ماه آینده، تمام برنامه‌ها و برند خود را انتخاب کنیم.
وی با تاکید بر این که شرکت‌های فعال در بازار ایران‌، آمادگی افزایش تعرفه‌ها را نداشتند، گفت: امکانات اولیه‌ی برای تولید گوشی تلفن همراه در این شرکت وجود دارد و تنها باید برخی تجهیزات را وارد کشور کنیم و فکر می‌کنم که تاپایان سال بتوانیم دو میلیون گوشی را وارد بازار کنیم.
مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران درباره‌ی گران شدن قیمت گوشی تلفن همراه با افزایش تعرفه‌ها، با بیان این که تغییر هر قاعده‌ای، به ایجاد تنش‌های مقطعی منجر خواهد شد، افزود: در این مواقع دلال‌ها و واردکنندگان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند، اما این امر پایدار نخواهد بود و بازار گوشی تلفن همراه در آینده‌ی نزدیک تنظیم می‌شود و مشکلات به وجود آمده در بازار دوام نمی‌آورند.
مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران معتقد است: افزایش تعرفه‌ها باعث حمایت از صنعت داخل و اشتغال نیروهای متخصص در کشور خواهد شد.
مطلع با اعلام این که علاوه بر افزایش تعرفه‌های گوشی تلفن همراه، ‌تعرفه‌های تجهیزات مخابراتی نیز نزدیک به ‌٨٠ درصد بالا رفته است،‌ تصریح کرد: حمایت از تولید داخل، با افزایش تعرفه‌ها در تمام کشورها انجام می‌گیرد و ظرفیت اشتغال نیروهای متخصص را بالا می‌برد.
مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در مورد این که چرا افزایش تعرفه‌های گوشی تلفن همراه در آستانه‌ی ورود حدود هشت میلیون سیم‌کارت تلفن همراه و سیم‌کارت‌های اپراتور دوم و تالیا و سود سرشار ناشی فروش گوشی، در حالی که صنایع داخلی توان تولید را ندارند، انجام شده است، گفت: افزایش تعرفه‌ها بدون برنامه انجام نگرفته و طبق مصوبه‌ی دولت، تعرفه‌ی ورودی کالا باید از میانگین ‌٣/١٠ به ‌٣/١٦ برسد، به همین منظور وزارت صنایع پس از بررسی قیمت کالاها در بازار به این نتیجه رسید که اکثر صنایع داخلی به خاطر قیمت پایین کالاهای خارجی در حال نابودی هستند.
مطلع با بیان این که افزایش تعرفه‌ها باعث ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد، گفت: ما از چند سال قبل فاز مطالعاتی تولید گوشی را آغاز کردیم، اما پایین بودن حجم بازار و تعرفه‌ها در آن زمان، به متوقف شدن پروژه منجر شد، ولی در حال حاضر با افزایش تعرفه‌ها و امکاناتی که این شرکت دارد،‌ امکان رسیدن به برنامه‌های تعیین شده وجود دارد.

  • ۸۵/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">