ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات شبکه شتاب نیم ساعته رفع می شود

| سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۱ نظر

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: بروز هرگونه اشتباه در حساب مشتریان بانکی شبکه شتاب در کمتر از 30 دقیقه رفع می شود.

به گزارش ایرنا، راه اندازی یک سامانه جدید به نامه سامانه سروش این امکان را فراهم کرده که وجوه (به اشتباه) کسر شده از حساب مشتریان بانک ها هنگام استفاده از دستگاههای خودپرداز به صورت خودکار در کمتر از نیم ساعت به حساب مشتری واریز شود.

یادآور می شود پیش از راه اندازی این سامانه اگر فردی برای دریافت وجه به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کرد و به اشتباه مبلغی از حسابش کسر می شد روند رفع مغایرت و دریافت وجه چند روز طول می کشید.

براساس این گزارش در اردیبهشت ماه سال جاری 63 درصد از مغایرت های شتابی که توسط گروه خدمات بانکی و رفع مغایرت رفع شده از طریق سامانه سروش به حساب مشتریان واریز شد.

این سامانه از دی ماه 88 با پوشش 24 درصد کل مغایرت ها کار خود را آغاز کرده و در اردیبهشت ماه 89 این میزان به واریز 63 درصد مغایرت ها بصورت برخط رسیده است.

سامانه سروش با تجمیع داده ها که در شرکت خدمات انفورماتیک قرار دارد به صورت خودکار کمتر از نیم ساعت، وجه را به حساب مشتری واریز می کند. طراحی این سامانه به پیشنهاد بانک مرکزی از خرداد ماه سال گذشته کلید خورد و تمام بانک‌های کشور ملزم شدند تا شرایط خود را با شرایط این سامانه هماهنگ کنند.

  • ۸۹/۰۴/۰۱

نظرات  (۱)

  • امین عزیزی
  • این خبر کذب محض است 60ساعت از زمانی که من سه میلیون تومان را از طریق خودپرداز به حساب کارت دیگری واریزکردم می گذرد حالا نه پول به مقصد رسیده ونه پولی در حساب من مانده ؟!!!! بانکداری شما یعنی این؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">