ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مصرف سالانه ده میلیون گوشی در ایران

| چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۸۵، ۰۶:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران روز چهارشنبه گفت مصرف سالانه گوشی موبایل در ایران حدود ‪ ۱۰‬میلیون دستگاه است.

"حسین ریاضی" در گفت‌وگو با ایرنا افزود بازار خوبی در کشور برای گوشی‌های موبایل تلفن همراه وجود دارد به همین دلیل تولید گوشی موبایل در داخل کشور ایده خوبی است و سرمایه‌ها در داخل کشور باقی می‌ماند.

وی در خصوص اینکه یک کارشناس اظهار داشته که سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی موجب افزایش ‪ ۵۶‬درصدی تعرفه واردات گوشی شده است، بیان داشت این طرح ایده خوبی از سوی وزارت صنایع بوده و سندیکا نیز ازآن حمایت کرده است.

وی تصریح کرد در سال‌های قبل از افزایش تعرفه استثناهایی در تعرفه تجهیزات شبکه‌های مخابراتی وجود داشت که از آن جمله می‌توان به سیستم‌های ‪ NGN(‬شبکه‌های نسل جدید) و برخی از اقلام تکنولوژی بالا (‪ (High Tech‬اشاره کرد و تعرفه این کالاها در نازل‌ترین سطح و حدود ‪ ۳‬درصد بود.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات بیان داشت به همین سبب شرکت‌های واردکننده تجهیزات مخابراتی برای استفاده از این تعرفه کم، کالاهای خود را با نام کالاهای دارای تکنولوژی بالا و نسل جدید وارد می‌کردند تا تعرفه سه درصدی شامل کالاهایشان شود.

ریاضی گفت به همین سبب واردکنندگان از تعرفه سه درصدی این اقلام سوء‌استفاده کرده و کالاهای خود را به عنوان کالاهایی که شامل تعرفه سه درصدی بودند، معرفی می‌کردند و در واقع نوعی قاچاق انجام می‌شد.

وی بیان داشت سندیکا برآن شد که تمام کالاها صاحب تعرفه همسانی شوند و استثناها که باعث سواستفاده می‌شد، حذف شود.

وی تاکید کرد طی سال‌های ‪ ۸۳‬و ‪ ۸۴‬با سوء‌استفاده از این استثناها حدود ‪ ۶۰‬میلیون دلار کالا به نام شبکه‌های نسل جدید و دارای تکنولوژی بالا وارد شد در حالی که کالای نسل نو، واقعا وارد کشور نشده بود.

  • ۸۵/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">