ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مصوبه کاهش تعرفه‌ اینترنت نهایی شد

| شنبه, ۸ مرداد ۱۳۸۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل امور مشترکین شرکت ارتباطات داده‌ها، از نهایی شدن مصوبه کاهش تعرفه‌های پهنای باند اینترنتی و اصلاح اشتباهات موجود در آن خبر داد.

"ساسان جباری ایزدی" با ایرنا در اصفهان بیان داشت:در مصوبه تعرفه‌های اینترنتی که در اسفندماه سال گذشته از طرف هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات داده‌هاابلاغ شد،اشتباهاتی وجود داشت که در آخرین اصلاحیه اشتباهات برطرف و این مصوبه نهایی شد.

وی اشتباهات موجود در مصوبه کاهش تعرفه‌های پهنای باند اینترنت را در میزان کاهش تعرفه‌ها عنوان کرد و گفت: طبق تصمیمات صورت گرفته‌درسال گذشته، قرار بود تعرفه کلیه ظرفیت‌های پهنای باند اینترنت در کشور ‪ ۵۰‬درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: در مصوبه‌یی که در اسفند ماه سال گذشته به شرکت ارتباطات داده‌ها ابلاغ شد میزان تعرفه‌ها حدود ‪ ۳۵‬درصد کاهش یافته بود که این موضوع به هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گزارش داده شد.

به گفته وی، در اصلاحیه تعرفه‌های پهنای باند اینترنت مجددا اشتباهی رخ داد به طوریکه تعرفه‌ها بیش از ‪ ۵۰‬درصد کاهش یافت.

جباری این اشتباه را در کاهش ‪ ۶۷‬درصدی پهنای باند دانست.

وی اظهار داشت: با آخرین اصلاحیه‌های صورت گرفته تعرفه تمام ظرفیت‌های پهنای باند اینترنت به ‪ ۵۰‬درصد میزان اولیه آن کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: کاربران خانگی انتظار نداشته باشند که با این کاهش، قیمت کارتهای اینترنتی موجود در بازار نیز کاهش ‪ ۵۰‬درصدی داشته باشد.

جباری هزینه پهنای باند اینترنت را بخشی از هزینه مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی دانست و تصریح کرد: این مراکز هزینه‌های سربار دیگری نیز دارند که باعث می‌شود قیمت کارتهای اینترنتی کمتر از ‪ ۵۰‬درصد کاهش یابد.

وی درباره بخش دیگر این مصوبه گفت: شرکت ارتباطات داده‌ها دیگر پهنای باند زیر دو مگا بیت بر ثانیه را در شهرهایی که دارای مرکز ‪ ICP‬باشند به کلیه شخصیت‌های حقوقی از جمله شرکتهای ‪ ISP‬به فروش نمی‌رساند.

جباری تصریح کرد: در زمان حاضر برای ‪ ۳۸‬شرکت خصوصی در ‪ ۱۱‬استان کشور مجوز فروش پهنای باند(‪ (ICP‬ارایه شده که از این پس کلیه مراکز خدمات اینترنتی در این مناطق برای تهیه پهنای باند زیر دو مگا بیت باید با شرکتهای ‪ ICP‬وارد مذاکره شوند.

وی این استانها را شامل تهران ، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد، خوزستان، کرمان، گلستان، گیلان ، کرمانشاه و بوشهر عنوان کرد.

وی این تصمیم‌گیریها را در راستای سیاستهای کلی شرکت ارتباطات داده‌ها دانست.

جباری افزود: شرکت ارتباطات داده‌ها در برنامه دوم و سوم توسعه در سطوح انتهایی ارایه خدمات اینترنتی مانند ارایه اینترنت ‪ DIAL UP‬و فروش پهنای باند به شرکتهای ‪ ISP‬فعالیت می‌کرد اما در برنامه چهارم توسعه، خود را بالا کشانده و فقط در ارایه ظرفیتهای بالای پهنای باند و فروش به شرکتهای ‪ ICP‬فعالیت می‌کند.

  • ۸۴/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">