ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری قوه‌قضاییه: نباید تلگرام‌پرست شویم

| سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه می‌گوید: تلگرام از نظر شکلی و فنی کم‌نظیر و بی نقص و بهترین وسیله برای زینت و تبلیغ کسب و کار است اما نباید به خاطر این ویژگی‌ها تلگرام‌پرست شویم زیرا ابزار دست دشمنان است و فحشا و خیانت به همسر را انعکاس می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید شهریاری معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه در یادداشتی تحت عنوان « تلگرام؛ گوساله سامری» در وب‌گاه شخصی خود نوشته است: در روزگار ما تلگرام همان گوساله سامری قوم یهود است که با صدای شرک آلود خود حدود دینی، امنیت ملی و ولایت الهی را هدف قرار داده و معدودی بی‌اطلاع از تأخیر را به پرستش آن واداشته است. موسایی بیاید و آن را بسوزد و خاکسترش به دریا اندازد و گریبان هارون بگیرد که چرا قوم گوساله‌پرست شدند؟

قصه گوساله سامری قصه‌ای عجیب است. درحالی که موسی علیه السلام الواح وحی را به همراه می‌آورد متوجه شد که به دلیل تأخیر فرود از طور سینا، بنی اسرائیل که منتظر رسیدن پیامی حقیقی بودند گوساله‌پرست شده‌اند. سامری که جادوگری می‌دانست، طلاها و زینت آلات بنی اسرائیل را جمع ‌آوری کرد. این زیورآلات نوعاً به عاریه از سوی قبطیان به آنان داده شده بود و به علت مخفی نگهداشتن خبر فرار شب آخر نتوانسته بودند آن را به صاحبانش پس بدهند و نزد خود نگه داشته بودند. نمی‌دانستند با آن چه کنند و حمل آن نیز برایشان سنگینی داشت. حسب برخی روایات تاریخی، وقتی جبرئیل برای نجات موسی و قومش از دریا سوار بر مادیانی آمده بود سامری مشاهده کرد که از زمین جرقه‌ بر می‌خیزد و دانست که این جای پای اسب جبرئیل است و از خاک پای اسب جبرئیل علیه السلام برداشت و طلاها و زینت‌ها را آب کرد و در خفا به شکل گوساله‌ای در آورد و با آن خاک مخلوط کرد و این کار موجب شده بود که آن گوساله صدایی تلگرامی از خود بیرون می‌داد که قوم را به اعجاب وا داشته وقتی صداها مکرر شد و دلها به سمت آن میل کرد سامری گفت این همان خدای موساست آن را بپرستید و این گونه بود که قوم گوساله‌پرست شدند.

گوساله‌پرستی به این است که هر چه در تلگرام پخش شود بپذیریم و بدان ایمان آوریم و از تبعیت از اخبار حق و حقیقت که از زبان مسئولان و بلندگوهای رسمی بیرون می‌آید رویگردان باشیم. هر چه تابعان شیطان در آن سوی مرزها برای ما تولید و پخت و پز کنند دست بدست بچرخانیم و هر چه هارونیان فریاد زنند که این خبر دروغ و تهمت است به گوشمان نرود و همچنان اصرار بر آن داشته باشیم که فلان مسئول خورد و برد و فلان میلیارد اگر تقسیم می‌شد این طور به ما می‌رسید و فلان فامیل فلانی برد و خورد و ... پس نتیجه بگیریم که همه فاسدند. در حالی که اصل خبر دروغ محض است. در حالی که فساد در حیطه محدودی از افراد ناباب که عمدتاً هم خارج از حاکمیت فعالیت می‌کنند در جریان است آن را به عمده مسئولان خدوم سرایت دهیم و هیچ خبر موثقی را نیز دست بدست نچرخانیم و در باب آن احساس مسئولیت نکنیم اما هر صدای گوساله‌وار تلگرامی را دست بدست بچرخانیم.

آنان که طلاها و زیورآلات همراه داشتند بیشتر اهل جشن و مراسمات بودند به همین دلیل این زیورها را عاریه می‌گرفتند. احتمالاً مثل روزگار ما نیز توجه مردم به برخی بیشتر بود (لایک بیشتر). آنها همراه سامری شدند و سامری تنها نبود. خارجی‌ها اگر همراه داخلی نداشته باشند رغبت‌پذیر نمی‌شوند. صدا و ندا و پیام وقتی از دهان گوساله سامری بیرون آید صدای بتان زمانه است تا دل قوم را بلرزاند. آنان که این بتان را می‌پرستیدند به طلایی بودن آن چشم داشتند و این که آن، چیزی دیدنی و شنیدنی است ولی کسی به دنبال آن نبود که این ظاهر شنیدنی و دیدنی تا چه حد با حقیقت و توحید تباین داشته و با دروغ و تهمت همسانی دارد. البته که تلگرام یک پیام رسان طلایی است از لحاظ شکلی و فنی کم نظیر و بی‌نقص است. طلایی است یعنی سودمندی‌هایی انکارناپذیر است و بهترین وسیله برای زینت و تبلیغ و کسب و کار و ... است و ولی نباید به دلیل این ویژگی‌ها تلگرام‌پرست شویم. امروز تلگرام ابزاری برای آن است که دشمنان دین از آن سوی مرزها توحید، نبوت و امامت را نشانه بگیرند و اخبار ما را جمع کنند و در مواقع مناسب از آن برای آسیب به ما استفاده کنند، دروغ بسازند و تهمت‌زنی را رواج دهند و به خورد ما دهند.

تلگرام البته تنها این ویژگی را ندارد یک انحراف یهودی مزاج است که نظام اخلاقی را نیز هدف قرارداده است و صداهای آن فحشا، خیانت به همسر و همراهی با وعده‌های شیطانی را انعکاس می‌دهد و ابزار گناه و فساد و اعتیاد را در اختیار قرار می‌دهد بدون آن که از مجرمان سرنخی بدست دهد. کاش می‌شد مجرمان را در آن ردگیری کرد و جلوی فساد و خیانت در آن را گرفت و آن را از دست دشمنان درآورد، ولی این شدنی نیست.

آن زمان هارون با توجه به ضعیف شدن خود و دو دستگی قوم و توجه به آراء قوم بنی اسرائیل، خودش با گوساله سامری برخورد نکرد به همین دلیل هم در صحنه توحید انقلابی متهم به محافظه کاری شد و هم مشمول توبیخ موسی گردید. گرچه در نهایت عذر او پذیرفته شد، اما این کار به قیمت باور به دروغ و فریب حتی در مدتی کوتاه تمام شد. باید منتظر بمانیم موسایی بیاید و در وقت مقرر این گوساله بسوزد وخاکسترش به دریا اندازد.

باید خداوند متعال را شاکر باشیم که عمده مردم ما ولایت موسایی را پیشه خود کردند و گوساله‌پرست نشدند و و هرگز اخبار تولیدی از این گوساله سامری را باور نکردند و خود با حضور در صحنه و با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی پیام انقلاب تولید می‌کنند و در سوزاندن گوساله سامری و ریختن خاکسترش بر سر دشمن مارصفت خارجی در این امر خطیر مشارکت دارند. هر چند دستور ولایت در این امر برای مدتی به تأخیر افتد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">