ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

23 شرکت از سی شرکت استانی مخابرات زیان‌ده‌ هستند، ‌در حالی که شرکت‌‌های مخابرات و IT در سراسر جهان سودده است.

بنا بر آمار مرکز پژوهش‌‌های مجلس شورای اسلامی، 23 شرکت استانی مخابرات کشور زیان‌ده است، حال آن که وزارت ارتباطات، این را نمی‌پذیرد و بر این باور است که تنها دو شرکت استانی مخابرات، زیان‌ده هستند.

به گزارش سایت«تابناک» بنا بر این گزارش، نظر مرکز پژوهش‌های مجلس، بر اسناد و تراز مالی سال 1384 شرکت‌های مخابراتی و وزارت ارتباطات استوار است؛ بنابراین،‌ وزارت نامبرده، اعلام کرده که بر پایه تراز مالی سال 1385 این نظر درست نیست.

این وزارتخانه می‌گوید، تنها دو شرکت استانی مخابرات زیان‌ده است و دیگر شرکت‌ها سودده شده‌اند.

حال معلوم نیست چگونه در عرض یک سال، 21 شرکت مخابراتی سودده شده‌ یا دست‌کم از ضررده بودن خارج شده‌اند!

زیان‌ده بودن شرکت‌های مخابراتی در ایران، در حالی است که شرکت‌های فعال در حوزه IT و ICT کشورهایی چون هندوستان، چند برابر صدور نفت ایران درآمد دارند.

در ایران نیز دولت سرمایه‌گذاری بسیاری برای زیرساخت‌های مخابراتی، از جمله فضای فرکانسی یا فیبر فوری کرده است، اما استفاده نکردن یا بهره‌برداری در سطح کم، سبب شده است تا سرمایه به درآمدزایی تبدیل نشود؛ ‌مانند این که شرکت‌های مخابراتی ایران، اینترنت پرسرعت در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، در حالی که زیرساخت‌های آن فراهم است و همچنین ارایه این خدمات، سبب افزایش درآمد مخابرات خواهد شد.

از سوی دیگر، هنوز از فضای فرکانسی کشور به نحو مطلوب و حداکثری استفاده و بهره‌بردای نمی‌شود و وزارت ارتباطات نیز تاکنون آیین‌نامه‌ها و مقررات آن را برای ورود بخش خصوصی و تدوین یا روشن نکرده است تا هم سبب ورود بخش خصوصی، اشتغالزایی، حل مشکلات مردم و نیز درآمد‌زایی برای کشور شود و هم شرکت‌های مخابرات استانی که ارایه‌دهنده این زیرساخت‌ها هستند، به سوددهی برسند.
در همین رابطه : شرکت های مخابراتی چگونه سودده شدند

  • ۸۶/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">