ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برترین‌های حوزه بانکداری الکترونیکی به دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی فاوا معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن محبیان عراقی - رییس کارگروه خدمات رسانی مالی - با بیان این مطلب اظهار کرد: بمنظور تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های اولین جشنواره ملی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (فاوا) در راستای شناسایی و استفاده از ایده ها، طرح‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های متخصصان صنعت ارتباطات و اطلاعات کشور(IT) در جهت توسعه کشور و نیل به اهداف دولت در جهش و حرکت به سوی دولت الکترونیکی، پست بانک ایران به عنوان یکی از مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و پیشرو بانکداری نوین در اقصی نقاط کشور بویژه در مناطق روستایی و محروم، همگام و همراه با سایر بخش‌ها از آغاز این جشنواره فعالیت‌ها و اقدامات موثری را در حوزه بانکداری الکترونیکی انجام داده است.

وی افزود: پس از مشخص شدن اهداف و حوزه‌های فعالیتی اولین جشنواره ملی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (فاوا) و تعیین پست بانک ایران بعنوان رییس کارگروه خدمات‌رسانی مالی جشنواره مذکور، کارگروه تخصصی بانکداری الکترونیکی با عضویت مدیران امور شعب و IT، حوزه مدیریت، روابط عمومی، تولید و توسعه نرم‌افزارها، راهبری و پشتیبانی فنی سیستم ها، تحقیقات و آموزش، دفاتر خدمات بانکی، بانکداری الکترونیکی بانک و رییس مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیکی شبکه بانکی کشور تشکیل شد.

محبیان درباره اقدام‌های انجام شده تصریح کرد: در اولین اقدام اطلاعیه فراخوان عمومی جهت مشارکت نخبگان علمی، اساتید و دانشجویان مراکز علمی در بخش‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدمات در حوزه بانکداری الکترونیک جشنواره تهیه و بمنظور دسترسی عمومی در سایت بانک قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، اعضاء کارگروه تخصصی بانکداری الکترونیک با حضور مستمر در جلسات مشترک جشنواره در مجموعه وزارت و همچنین برگزاری جلسات متعدد در داخل بانک، نهایت همکاری و همفکری را در راستای تحقق اهداف جشنواره با عوامل اجرایی داشته‌اند و در حال حاضر نیز با واگذاری ریاست کمیته پذیرش و دبیرخانه جشنواره مذکور به مدیر کل روابط عمومی بانک، امور مربوطه بطور جدی توسط وی پیگیری و دنبال می‌شود.

رییس خدمات‌رسانی مالی گفت: در بخش‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدمات حوزه بانکداری الکترونیک، طبق فراخوان انجام شده در سایت پست بانک از تمامی موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی و اشخاص فعال در زمینه‌های عرضه نرم‌افزار و تجهیزات بانکداری الکترونیکی و هم‌چنین ارائه خدمات در این حوزه دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: در پایان و از میان، 515 نفر مراجعه کننده به وب سایت بانک، پس از ارزیابی پرسشنامه‌های تخصصی مالی- بانکی تکمیل شده از سوی آن‌ها، بر اساس معیارهای تعیین شده نفرات و طرح‌های برتر انتخاب و به دبیرخانه مرکزی جشنواره جهت تصمیم‌گیری نهایی ارسال شد.

محبیان اظهار کرد: پست بانک ایران بعنوان یکی از پیشگامان تحقق دولت الکترونیک با حضور در 13 هزار دفتر پیشخوان دولت، توانسته است با ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی و نوین ثمره فن‌آوری اطلاعات و ارتباط را در مناطق محروم و روستایی کشور عرضه کند.

رییس هیات مدیره شرکت دولتی پست بانک ایران در ادامه گفت: این جشنواره کاملاً کاربردی و راهبردی است و در تلاش است با شناسایی فعالان حوزه بانکداری الکترونیک در سه بخش خدمات، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ایجاد ارتباط میان این بخش‌ها، زمینه را برای تسریع در تحقق دولت الکترونیک با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و با اتکاء به جدیدترین و به روزترین فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعاتی فراهم سازد.

وی افزود: ارج نهادن به تلاش‌های فعالان عرصه‌های فاوا و افتا و خدمات الکترونیک، توسعه فضای رقابت در گستره فاوا و تلاش در جهت سالم‌سازی کار و تجارت، توسعه رشد و ارتقاء صنعت فاوا و افتا با معرفی برترین‌ها، فرهنگ‌سازی مناسب و تکریم مقام والای تلاشگران حوزه علم و صنعت فاوا و شتاب بخشیدن به خدمات قابل ارائه در راستای تحقق دولت الکترونیکی، از اهداف مهم جشنواره ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی، انتخاب و معرفی برترین‌های عرصه خدمات ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان حوزه مهندسی ارتباطات، فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعالیت‌های شرکت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات مشاوره‌ای در حوزه فن‌آوری اطلاعات کارگروه‌های علمی- تخصصی، فراگیر کردن خدمات دولت الکترونیک و عمق بخشیدن به خدمات الکترونیک در عمق روستاها و مناطق محروم و تحرک بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌یی الکترونیکی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه از دیگر محورهای جشنواره فاوا است.

  • ۹۰/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">