ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نبود قوانین سخت گیرانه و مهمتر از آن ناآگاهی خبرنگاران فعال در حوزه فناوری اطلاعات بسیاری از خبرهای مرتبط با امنیت اطلاعات دارای اشتباهات بسیاری هستند .

یکی از وب سایتهایی که در زمینه انتشار اخبار فناوری اطلاعات فعال می باشد ، وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان است که بخشی از خبرهایش نیز از طریق صدا و سیما پخش می شود .

این وب سایت سعی دارد تا با انتشار خبر و گزارش در بخشهای مختلف مانند اورژانس کامپیوتر و دریچه سطح دانش و آگاهی کاربران ایرانی را نسبت به فناوری اطلاعات ، امنیت فناوری اطلاعات و امنیت در فضای سایبر افزایش دهد .
ولی چه مواردی باعث نگرانی است ؟ :

1- انتشار خبرها و یادداشتهای حاوی مطالب اشتباه و نادرست . ( ارائه اطلاعات نادرست ) .

2- انتشار نرم افزارها و آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی ( FAKE AV ) .

3- انتشار اخبار و نرم افزارهای شرکتهایی که محصولاتشان در ایران قابل استفاده نمی باشد ( رجیستر و بروزرسانی ) نمی شوند.

4- انتشار ضد ویروسها و نرم افزارهای جعلی و تقلبی در قالب کرک ( Crack ) .

که موارد فوق نه تنها باعث افزایش سطح دانش و آگاهی کاربران ایرانی نمی شود ، بلکه باعث بروز مشکلات جدی امنیتی و تصورات اشتباه در کاربران شده و وضعیت امنیت فضای سایبر را که در ایران را که به دلیل دانش کم و یا نادرست در وضعیت مناسبی قرار ندارد ، دشوارتر خواهد نمود .

به گزارش دیسنا، همچنین ارائه اطلاعات نادرست و غیر معتبر باعث می شود تا آن دسته از کارشناسانی که به نادرست بودن این مطالب آگاهی ندارند ، مطالب نادرست را به صورت مشاوره در اختیار کاربران عادی و عمومی قرار دهند .

یکی از آخرین خبرهایی که باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به انتشار آن نموده و یکی از 4 مشکل ذکر شده در بالا را دارد مطالبی با عنوان " بهترین آنتی ویروس دنیا + دانلود " می باشد .

از مشکلات خبر فوق میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1- " - امکان آپدیت نرم افزار جهت معرفی بد افزارهای جدید به آن "

اصولا نرم افزارهای آنتی ویروس بعد از خرید و رجیستر ( ثبت ) لایسنس و در صورت اتصال به اینترنت به طور خودکار عملیات بروزرسانی را انجام می دهند و این جزء ویژگی های ذاتی یک ضد ویروس محسوب می شود .

بد نیست بدانید ضد ویروسهای جعلی و تقلبی نیز در ظاهر آپدیت و بروزرسانی می شوند .

2- " - ساده تر شدن مراحل نصب نرم افزار "

آنتی ویروسهای سایمنتک ( نورتون ) همواره مراحل نصب بسیار ساده ای داشته و با یک کلیک نصب می شده اند .

3- " - قابل نصب بر روی ویندوز ویستا "

نسخه های 2014 آنتی ویروسهای نورتون سایمنتک نه فقط بر روی ویندوز ویستا ، بلکه قابل نصب بر روی همه ویندوزهای XP , Vista , 7 و 8 می باشند و مشخص نیست چرا نوسینده خبر فقط از ویندوز ویستا نام برده است !!

4- و در نهایت ارائه نسخه ای جعلی و تقلبی همراه با کرک ( ویروس ) برای دانلود .

توجه داشته باشید محصولات آنتی ویروس سایمنتک نسخه رایگان نداشته و برای استفاده معتبر از تمام ویژگی های آنها و بعد از دوره تریال که عمومآ 15 روزه می باشد ، باید اقدام به خرید لایسنس معتبر نمائید .

از طرفی محصولات آنتی ویروس را فقط و فقط از وب سایتها و شرکتهای معتبر دانلود و تهیه نمائید .

هرگونه دستکاری در نرم افزار ضد ویروس باعث می شود دیگر محصول اصلی و معتبر نبوده و قابل اطمینان و استفاده نباشد .

  • ۹۲/۰۷/۱۲

نظرات  (۱)

  • ارمین قاسم زاده
  • باسلام،،،خوشحال میشم با شما که این مطلب رو نوشته اید اشنا شوم. سردبیر دریچه فناوری اطلاعات،وبگردی 2030(اورزانس مرتبط با این دو گروه نمی باشد# -----------------------پاسخ------------------------- این مطلب به نقل سایت دیسنا است و شما می‌توانید با نویسنده این مطلب از طریق سایت مذکور آشنا شوید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">