ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته مدیر آژانس سیستم‌های اطلاعات دفاعی، هوش مصنوعی مولد، می تواند هکرها را پیچیده‌تر کرده و در نهایت سطح پادمان‌های ایالات متحده را بالا ببرد.
به گزارش سایبربان، ژنرال رابرت اسکینر، مدیر آژانس سیستم های اطلاعات دفاعی (DISA)، می گوید که این فناوری یکی از مخرب ترین پیشرفت هایی است که او در مدت طولانی دیده است و پیامدهای امنیتی جدی دارد. هشدار مشابهی توسط راب جویس، رئیس امنیت سایبری آژانس امنیت ملی، در اوایل سال جاری صادر شده بود.
اسکینر در 2 می در کنفرانس سایبری ای اف سی ای ای تک نت (AFCEA TechNet) در بالتیمور گفته بود: کسانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، و می‌توانند بفهمند که چگونه می‌توانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند، اما همچنین چگونه می‌توانند به بهترین شکل در برابر آن محافظت شوند، همانهایی هستند که از موقعیت بالایی برخوردار هستند. ما در این اتاق به این فکر می‌کنیم که چگونه این امر در امنیت سایبری اعمال می‌شود. چگونه در مورد هوش کاربرد دارد؟ چگونه آن را در مورد توانایی های جنگی خود اعمال می کنیم؟

هوش مصنوعی مولد در ماه‌های اخیر توسط چت جی پی تی اوپن ای آی (ChatGPT OpenAI) که بیش از 1 میلیون کاربر را در عرض یک هفته پس از راه‌اندازی خود جذب کرد، محبوب شد. سام آلتمن، مدیر عامل اوپن ای آی، در ماه مارس به خبرگزاری ای بی سی نیوز (ABC News) گفته بود که نگران این است که چگونه این مدل‌ها می‌توانند برای اطلاعات نادرست گسترده استفاده شوند و برای حملات سایبری متجاوزانه، مورد استفاده قرار گیرند.
اسکینر در روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی مولد ابزار مهمی برای "دشمنان رده بالا" نخواهد بود. در عوض، این فناوری به یک دسته کامل از افراد دیگر کمک می کند تا با روشی بسیار سریع تر به آن سطح برسند.
او می گوید: پس چگونه سیستم های حفاظتی، امنیتی و قابلیت های شبکه برای حمایت از حفاظت از آن داده ها و حمایت از مردم خود را داریم؟

ایالات متحده، چین و روسیه را تهدیدهای درجه یک در دنیای مجازی می داند. بر اساس استراتژی امنیت سایبری دولت بایدن که وعده استفاده از تمام ابزارهای قدرت ملی برای دفع رفتارهای نادرست سایبری را داده بود، دیگر دشمنان ایران و کره شمالی هستند.
تسلط بر هوش مصنوعی کلیدی برای پایداری رقابت بین‌المللی در بخش‌های دفاعی، مالی و سایر بخش‌ها است. حداقل 685 پروژه هوش مصنوعی، از جمله چندین پروژه مرتبط با سیستم‌های تسلیحاتی بزرگ، تا اوایل سال 2021 در پنتاگون در حال اجرا بودند که البته این بر اساس آخرین آمار عمومی است.
آژانس سیستم‌های اطلاعات دفاعی در سال مالی جاری، هوش مصنوعی مولد را به فهرست نظارت بر فناوری خود اضافه کرد. موجودی موضوعات و تجهیزات پیشرفته که هر شش ماه یا بیشتر به روز می شد، در گذشته دارای 5G، محاسبات لبه و دسترسی و حضور از راه دور بود.

  • ۰۲/۰۲/۱۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">