ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

این روزها پیامک‌هایی که مدعی برنده‌شدن کاربران در یک مسابقه هستند، با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده همچنان موفق هستند.

اما به راستی مقصر کلاهبرداری‌های پیامکی کیست، مردم یا اپراتورها؟ واقعیت آن است که اپراتورها به ویژه همراه اول و وزارت ارتباطات بارها نسبت جعلی بودن پیامک‌هایی تحت عنوان برنده شدن در یک مسابقه یا قرعه‌کشی اطلاع‌رسانی کرده و همچنان نیز می‌کنند.

اما زمانیکه به محتوای این پیامک‌ها دقت می‌شود نکاتی دیده می‌شود که بار مسوولیت این کلاهبرداری‌ها را بیشتر متوجه کاربران می‌کند. برای مثال پیامکی به دست کاربر می‌رسد که در آن گفته شده شما برنده فلان مسابقه شده و یک دستگاه لپ‌تاپ برده‌اید. موضوع اینجاست که کاربر مذکور اصلا در چنین مسابقه‌ای شرکت نکرده است اما به طمع این که شاید اشتباهی رخ داده باشد پیگیر ماجرا می‌شود! و جالب این که کلاهبرداران نیز اتفاقا روی همین طمع حساب کرده‌اند!

شکل دیگر این کلاهبرداری‌ها کمی حساب‌شده تر است به این مفهوم که آنها اعلام می‌کنند مثلا در قرعه‌کشی اخیر وزارت ارتباطات تعدادی شماره سیم‌کارت برنده‌ شده‌اند که شما هم جزو آنها هستید. در این موارد هم با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده بسیاری از کاربران سری به سایت مرجعی که گفته شده اقدام به برگزاری قرعه‌کشی کرده نیز نمی‌زنند تا از صحت و سقم ماجرا اطلاع حاصل کنند.

به هر ترتیب این بیشتر مشترکان هستند که خود را به دردسر می‌اندازند.

  • ۹۳/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">