ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

من راضی، تو راضی...

| يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - 21 سال از ورود سیم‌کارت به کشورمان می‌گذرد و مشترکان موبایل روزهای ناهمواری را به ویژه در دهه 70 سپری کرده‌اند؛ از خرید سیم‌کارت با بهای گزاف گرفته تا اختلال‌های گسترده آنتن‌دهی موبایل.

حالا با گذشت بیش از 20 سال البته تمام مشکلات برطرف نشده اما با توسعه زیرساخت‌ها و ورود نسل‌های پیشرفته موبایل حداقل انتظار می‌رود که وضعیت مناسبی از نظر آنتن‌دهی در کشور وجود داشته باشد. هرچند که هنوز هم به واسطه اختلافات شهرداری‌ها و اپراتورهای موبایل گاهی امکان مکالمه هم از مشترکان سلب می‌شود چه رسد به استفاده از اینترنت موبایل.

در میان این نارضایتی‌ها، طرح‌های تشویقی اپراتورهای تلفن‌همراه، به ویژه طرح مکالمه نامحدود، دل‌خوشی کوچک و اندکی برای مشترکان محجوب بود. اما این طرح‌ها که اتفاقا طرفداران زیادی داشت به یکباره از سوی رگولاتوری و به بهانه‌هایی از جمله محدود بودن دوره این طرح‌ها و افت کیفیت مکالمات و غیره متوقف شد. بماند که شنیده‌ها و شایعات زیادی نیز وجود داشت که ناتوانی رقابت برخی اپراتورها از جمله دلایل آن به شمار می‌رفت و از قضا شرکت مخابرات و جمعی از مردم گله و شکایتی از طرح‌های تشویقی مکالمات نامحدود نداشتند.

حالا اما وزیر ارتباطات در اظهارنظری به نقل از اپراتورها گفته که آنها با حذف طرح‌های تشویقی مشکلی نداشته و از آن استقبال کردند. بر فرض استقبال اپراتورها و راضی بودن ایشان، آنچه مانند همیشه مغفول مانده، رضایت مشترکان و کاربران است. کاربرانی که سال‌ها است از کندی و گرانی اینترنت و اوضاع نامطلوب آنتن‌دهی موبایل گلایه‌مند بوده و هستند پس از مدت‌ها دل خود را به سرویس محبوبی که برای آنها صرفه اقتصادی داشت، خوش کرده بودند که آن هم به یکباره از آنها سلب شد.

جالب اینجا است که با وجود گذشت چند هفته از لغو طرح‌های تشویقی، پیگیری‌ها و بازخوردهای کاربران و مشترکان ادامه دارد و از توقف این طرح‌ها اظهار نارضایتی می‌کنند. گفته می‌شود اپراتورها برای ادامه مجدد طرح‌های تشویقی باید موافقت رگولاتوری را جلب کنند که فعلا رگولاتوری مجوز ادامه این طرح را نداده است. فعلا اوضاع این‌گونه است: رگولاتوری راضی، اپراتورها (به گفته وزیر ارتباطات) راضی و مشترکان ناراضی!!

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">