ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهمترین جرایم سایبری رو به افزایش در دنیا

| سه شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

جرائم سایبری همچنان به تیتر اخبار تبدیل می‌شود، اما هنوز همه جرائم سایبری خبرساز نیستند. این بدان معناست که حقیقت در مورد آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد، درواقع یک مشکل بسیار بزرگ‌تر است.
به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان؛ اگر فکر می‌کنید جرائم سایبری فقط مخصوص کسب‌وکارها است، باید تجدیدنظر کنید. شما و شرکتی که در آن کار می‌کنید نیز هر دو می‌توانید از اهداف جرائم سایبری باشید.

با توجه به وضعیت امنیت ایمیل مایم کست (Mimecast)، 92٪ از مشاغل آفریقای جنوبی در طول سال گذشته نوعی از تقلب در جعل هویت یا سازش ایمیل تجاری را تجربه کرده‌اند. آرتور گلداستاک از شرکت ورلد واید ورکس (World Wide Worx) می‌گوید که تنها 40 درصد از کسب‌وکارهای بزرگ راه‌حل‌های امنیتی متعددی را برای محافظت، پشتیبان گیری و بازیابی داده‌ها اجرا می‌کنند.

چهار مورد از جرائم سایبری که در حال حاضر در حال گسترش هستند عبارت‌اند از:

مسافران: مهم نیست که برای کار یا تفریح (محلی یا خارج از کشور) در حال انجام سفر هستید؛ باید محتاط باشید. مجرمان سایبری مسافران را هدف قرار می‌دهند زیرا متوجه می‌شوند که این افراد با موقعیت مکانی خود آشنا نیستند و باید اطلاعات و اسناد شخصی زیادی را با خود حمل کنند. برنامه‌ریزی خود را به‌درستی انجام دهید و هرگز هیچ سند هویتی از خود را بدون مراقبت رها نکنید.
تلفن همراه: تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دیگر فقط برای اهداف ارتباطی نیستند. ما از آن‌ها برای مدیریت زندگی، ایجاد و ارسال فایل‌های کاری، خریدهای آنلاین و انجام امور بانکی استفاده می‌کنیم. استفاده از کیف پول موبایل بسیار رایج شده است و مردم از تلفن‌های خود برای ذخیره اسناد و داده‌های مهم استفاده می‌کنند و درنتیجه همین موضوعات، این دستگاه را به یک هدف جذاب تبدیل می‌کند. برای محافظت از خود، رمزهای عبور قوی با احراز هویت دومرحله‌ای ایجاد کنید.
رسانه‌های اجتماعی: آنچه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید می‌تواند به مجرمان سایبری کمک کند تا حملات شخصی خود را علیه شما بهتر انجام دهند. به‌طور منظم تنظیمات حریم خصوصی خود را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی خود بررسی و تنظیم مجدد کنید و در مورد آنچه به‌طورکلی به اشتراک می‌گذارید محدودیت به خرج دهید.
استفاده از فناوری دیپ‌فیک: این فناوری که از هوش مصنوعی برای دست‌کاری تصاویر، ویدئو و صدا استفاده می‌کند تا به نظر برسد که فردی در حال انجام یا گفتن چیزی است که عملاً وجود خارجی ندارد، به مجرمان سایبری کمک می‌کند تا حملات فیشینگ (حملات ایمیل) خود را به سطح بعدی ارتقا دهند. آن‌ها همچنین از این فناوری برای شبیه‌سازی وب‌سایت‌ها، انجام حملات ویشینگ (vishing) یا همان حملات تماس صوتی و ایجاد اخبار جعلی استفاده می‌کنند.
فناوری دیپ فیک، اگرچه در آفریقای جنوبی کاملاً جدید است، تهدیدی باورنکردنی هم برای مشاغل و هم برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌آید. عبارات مربوط به تماس‌های مشکوک، ایمیل‌های بعدی و تماس‌ها را به چالش بکشید و اگر اتفاقی غیرعادی افتاد، همه‌چیز را دوباره بررسی کنید.

  • ۰۱/۱۲/۰۲

جرایم مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">