ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مورد مشکوک «پیامک‌های تبلیغاتی»

| دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

دانیال رمضانی - پس از سال‌ها مواجهه با معضل قابل مهار پیامک‌های تبلیغاتی، شاهد شکل‌گیری چرخه‌ای بی‌پایان از ساخت سامانه‌ها و صدور مصوبه‌ها برای توقف آنها هستیم و چنان‌که پیداست همچنان نیز باید میزبان این نوع از مزاحمت‌ها باشیم.

جالب آنکه هر بار هم مصوبه جدیدی از سوی سازمان رگولاتوری صادر می‌شود، پیامک‌های تبلیغاتی گویا تحریک شده و بیشتر هم ارسال می‌شوند!

دو هفته قبل رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد: بر اساس مصوبه 270، اپراتورها برای کسب رضایت و اجازه مشترک موظف هستند با هماهنگی رگولاتوری سامانه‌ای با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان ارایه کنند.

این مصوبه چطور قرار است عمل کند و چرا عمل نمی‌کند و این بازی‌ها چه زمانی به پایان خواهد رسید، معلوم نیست. بماند که حالا مسوولان نگران کسب درآمد ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی هم شده‌اند و می‌گویند باید به نحوی پیش رفت که کسب‌وکار این عزیزان خراب نشود و مزاحمت آنها برای مردم ادامه پیدا کند!

این وسط هر زمان هم که حرف از برخورد و مصوبه و سامانه جدید می‌شود، از فردایش ارسال پیامک‌ها بیشتر می‌شود. گویی ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی خیالشان از جایی کاملا راحت است که این حرف‌ها و وعده‌ها برای سرگرمی مردم و خواباندن صدای چند رسانه‌ است. لذا هر وقت صدای مردم و چند رسانه درآمد، وعده ساخت یک سامانه جدید و مصوبات و برخورد و ... داده شد و بعد هم حواله موضوع به آینده؛ البته نه برای حل آن بلکه برای فراموشی ماجرا.

حالا اما در لاینحل ماندن معضل پیامک‌های تبلیغاتی ظاهرا نوعی عمد در کار است که این موضوع را مشکوک کرده است. اینکه منافع چه کسانی مهم‌تر و بالاتر از خرد شدن اعصاب مردم و تعرض به حریم شخصی و خصوصی آنهاست، موردی است که به‌زودی و به شکل مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ زیرا حالا مساله بررسی «معلول»، یعنی پیامک‌های تبلیغاتی نیست، بلکه مساله «علت» و عاملان ارسال آن پیامک‌ها هستند.

به هر تقدیر صورت مساله روشن است و رگولاتوری می‌تواند مشکل را مرتفع کند، اما سال‌هاست که این معضل از مدیری به مدیر دیگر پاسکاری می‌شود.

لذا از این پس نباید پرسید مشکل پیامک‌های تبلیغاتی چه زمانی حل می‌شود، بلکه سوال دقیق و درست این است که منافع چه کسانی در میان است و چرا مدیران مسوول در رگولاتوری در حل این مساله ناتوان هستند و امروز و فردا می‌کنند؟ (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">