ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میلیون‌ها شاکی بلاتکلیف

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

دانیال رمضانی - مشترکان همراه‌اول تایید می‌کنند که تا چندی پیش که عدم تمایل خودشان برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را اعلام کرده بودند، تقریبا معضل این مزاحمت دهه جدید را فراموش کرده بودند و سرویس مطمئنی از این بابت دریافت می‌کردند.

این موضوع شامل خود من به عنوان یکی از مشترکان قدیمی همراه‌اول نیز می‌شد. اما از زمانیکه سازمان رگولاتوری امکان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را منوط به خواست مشترکان کرد، مزاحمان و سودجویان در دل پوزخندی زدند و به سرعت راهکاری آسان‌تر، ارزان‌تر و ظاهرا غیر قابل مهارتر پیدا کردند.

راهکار جدید برای دور زدن و بی‌اثرکردن قانون جدید، سیم‌کارت‌های ارزان یکبار مصرف بود. شماره‌هایی که با استفاده از خلاءقانون ممنوعیتی برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی ندارند و از آنجایی هم که بیشتر از یکبار پیامک ارسال نمی‌کنند، مصداق مزاحمت تلقی نشده و امکان شکایت هم فراهم نیست. تازه فراتر از این‌ها مشترکان هر قدر هم شماره‌های مذکور را مسدود کنند تا میلیون‌ها شماره جدید دیگر در دسترس هست و این چرخه مسدودسازی را گویی پایانی نیست.

این روزها برخی مشترکان همراه‌اول از جمله خود من، با بمبارانی بی‌سابقه از پیامک‌های تبلیغاتی مواجه هستند. بمباران پیامکی از پیش‌شماره‌های 902، 910، 990 و 921 انجام می‌شود. شماره‌های ترسناکی که گویی تمامی ندارند و وقتی به قسمت پیامک‌های مسدود شده گوشی مراجعه می‌کنی، به صدها شماره مسدود شده برخورد می‌کنی که از هر کدام فقط یکبار پیامک برای‌تان ارسال شده است.

سازمان رگولاتوری با خیال راحت اعلام کرده که ارسال یک پیامک تبلیغاتی از یک شماره، مصداق مزاحمت نبوده و قابل شکایت نیست، خیلی ممنون!، اتفاقا ارسال‌کنندگان پیامک تبلیغاتی هم در جریان هستند. پس شکایتی نمی‌توان مطرح کرد، اما آیا این به معنای آن است که مشترکان موبایل شکایتی از پیامک‌های تبلیغاتی ندارند و از عملکرد رگولاتوری راضی هستند؟

آیا رگولاتوری همچنان راهکاری برای مهار بمباران پیامک‌های تبلیغاتی با محتوایی بی‌ارزش و اعصاب خردکن، نیافته است؟ آیا باید در روز روشن شاهد مزاحمت برای مردم باشیم و ناظران هم بگویند، چون قانون نداریم کاری نمی‌شود کرد؟ قانون را چه کسی باید اصلاح کند، شما مسوول محترم یا رگولاتوری کشور اوگاندا؟ چقدر زمان برای حل این معمای فوق پیچیده! نیاز هست؟ اگر راهی نمی‌یابید، فراخوان بدهید و از مردم راه‌کار بخواهید.

آقایان مسوول! من و میلیون‌ها نفر مثل من هیچ علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های سفر به سواحل مزخرف‌آباد و لوازم مخصوص آقایان و کاشت و برداشت مو و هزار جور اراجیف دیگر نداریم، ما میلیون‌ها شاکی هستیم، شما بفرمایید چه کنیم و به کجا شکایت ببریم؟ (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">