ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی با انتقاد از منفعل عمل کردن شورای عالی فضای مجازی، تصریح کرد: نابسامانی‌های فضای مجازی ناشی از ضعف شورای عالی فضای مجازی است.
نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به نشست روز گذشته(سه‌شنبه 21 آبان‌ماه) کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص بررسی راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مسئول در این زمینه، اظهار کرد: این نشست با توجه اهمیت فضای مجازی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص این حوزه تشکیل شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اهمیت فضای مجازی بود که رهبر معظم انقلاب، شورایی را با تراز عالی برای ساماندهی این حوزه تعیین کردند. حتی وظایف و اختیارات این شورا به قدری جدی دیده شد که گاهی این مجموعه بالاتر از یک نهاد صرفا سیاست‌گذار، رویکرد اجرایی هم داشت.

وی با یادآوری اینکه حتی در قوانین بودجه سنواتی، شورای عای فضای مجازی برای عملیاتی کردن برنامه‌‎های خود بودجه در اختیار داشت، افزود: اما این شورا با تمام اختیارات خود در عین اینکه می‌‎توانست بهترین مرکز برای ساماندهی فضای مجازی باشد ولی به درستی به وظایف خود عمل نکرد.

پژمانفر با بیان اینکه یکی از مخالفان این موضوع بودم که سایر نهادها به موضوع فضای مجازی ورود کنند و اگر نهادی مسئله‌ای دارد در شورا مطرح شود، گفت: متأسفانه امروز نا بسامانی‌های گسترده‌ای در فضای مجازی وجود دارد که این ناشی از ضعف مدیریتی شورای عالی فضای مجازی است.

وی تأکید کرد: به همین منظور به عنوان کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس طی جلساتی ارزیابی‌هایی صورت می‌‎دهیم که شورای عالی فضای مجازی با وجود حمایتی که مقام معظم رهبری از این شورا دارند و اختیاراتی که شورا دارد، راه مثبت و درستی را در این حوزه پیش گیرد.

پژمان‌فر با بیان اینکه طی جلسات کمیته فضای مجازی دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را در این حوزه مطرح می‌کنند، گفت: البته هنوز این موضوع جمع بندی نشده ولی نهایتا گزارشی در این حوزه تهیه خواهد شد و به نهادها و مسئولان در این راستا ارائه می‌شود.

رئیس کمیته فضای مجازی اضافه کرد: در نشست عصر روز گذشته دستگاه‌های مختلف از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، ارشاد اسلامی، ناجا، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه حضور داشتند ولی با وجود هماهنگی و دعوتی که از شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته بود، نماینده‌ای از شورا در نشست حضور نداشت و این خود بیّن منفعل بودن شورای عالی فضای مجازی است./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">