ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علیرغم اینکه در برخی از مناطق کشور شاهد پیشرفت زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی به تبع افزایش تعداد مشترکین و نیاز ضروری به این فناوری هستیم ولیکن در استان هرمزگان نه تنها اقدامی برای توسعه این امر صورت نمی‌گیرد بلکه نسبت به سال‌های گذشته سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری تسنیم در مردادماه سال جاری به مشکل قطعی مکرر اینترنت خانگی در استان هرمزگان پرداخت که روابط عمومی مخابرات هرمزگان اعلام کرد مشکل خاصی وجود ندارد و زیرساخت‌ها توسعه می‌یابند حال اینکه شرایط نسبت به قبل بدتر شده است. 

برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی سبب شد تا تعدادی از خانواده‌های هرمزگانی برای اینکه فرزندانشان مشکل اینترنت نداشته باشند به مخابرات مراجعه و اشتراک اینترنت‌های خانگی را دریافت کنند اما از این امر غافل شدند که ممکن است زین پس با چالش و مشکل جدی روبرو شوند. 

در سال گذشته تبلیغات فریبنده‌ای در خصوص اینترنت مخابرات استان هرمزگان در بلوار امام خمینی(ره) و خیابان دانشگاه بندرعباس نصب شده بود که با ترکیب رنگ‌های خاصی و شعارهای تبلیغاتی درصدد بودند تا مشترکین بیشتری را جذب نمایند. 

مخابرات استان هرمزگان در شرایط بیماری کرونا برای دسترسی بهتر و بدون دغدغه شهروندان قبل از اینکه به فکر افزایش تعداد مشترکین اینترنت‌های خانگی و تامین منابع مالی از بستر فروش اینترنتADSL باشد، ابتدا باید زیرساخت‌های استاندارد را فراهم می‌نمود تا از سرعت پایین اینترنت، قطع و وصلی‌های مکرر و نبود اینترنت در برخی از مناطق جلوگیری نماید. 

با وجود اینکه مسئولان مخابرات هرمزگان باید در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا خدمات بهتر و بیشتری را برای شهروندان ارائه کنند اما گویی با وجود آگاهی از گلایه‌های مشترکین ADSL، قصد ندارند اقدامات خاصی را برای رفع این مشکل انجام دهند.

 

اظهارات ضد و نقیض مسئولان هرمزگانی در خصوص اینترنتADSL

کار گروه استانی رفع مشکلات کیفیت خدمات اینترنت ADSL با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق و نماینده مخابرات منطقه هرمزگان در خردادماه سال جاری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در حالی که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این کار گروه اذعان کرده بود تمامی موارد مطرح شده، مشکلاتی است که از سوی مشترکین اینترنت پرسرعت خانگی ADSL در سامانه ثبت و پاسخ گویی به شکایات (195) ثبت شده است اما این جلسه خروجی خاصی را برای مشترکین نداشت و سرعت اینترنت از گذشته بدتر شد.

حسن دیانت، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان طی مصاحبه‌ای گفت: هم اکنون مشکل اساسی در خصوص اینترنت ADSL در شهرستان بندرعباس نداریم و از کیفیت قابل قبولی در ارائه خدمات برخوردار هستیم.

در حال حاضر اگر با سامانه 2020 مخابرات تماس بگیرید متوجه خواهید شد که این سامانه ضمن سپاس از صبوری مشترکین به اطلاع می‌رساند که مشکل رفع کندی سرعت اینترنت در پاره‌ای از موارد در دست اقدام است.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان استانی در خصوص کیفیت  ارائه خدمات به احتمال بسیار نشان دهنده عدم توانایی در ساماندهی و مدیریت صحیح زیرساخت‌های استاندارد در هرمزگان است و گویی قصد ندارند راهکاری را برای حل آن بیابند.

مشکل سرعت اینترنت و قطعی‌های مکرر و اعتراضات گسترده مشترکین تا جایی پیشروی کرده است که خانواده‌های هرمزگانی برای حضور به موقع فرزندان خود در کلاس‌های مجازی دست به دامن سرویس‌های خدمات اینترنتی ایرانسل و همراه اول شده‌اند اما تراژدی غم انگیز اینترنت همچنان ادامه دارد چرا که حجم بسته‌های اینترنت خطوط ایرانسل و همراه اول به دلیل استفاده طولانی مدت از پیام رسان‌ها و نرم افزارهای مختلف آموزشی در بیشتر ساعات روز، مقرون به صرفه نیست.

 

سرعت پایین اینترنت ناشی از عدم توانایی در مدیریت زیرساخت‌هاست

یکی از شهروندان بندرعباس با تاکید بر عدم توانایی شرکت مخابرات در خصوص ساماندهی اینترنت‌های خانگی گفت: با توجه به ادامه دار بودن فعالیت آموزش مجازی در سال جاری، جهت دسترسی بهتر فرزندان محصل به اینترنت، اشتراک اینترنت خانگی را از مخابرات دریافت کردم.

وی افزود: متاسفانه پس از گذشت چندین ماه سرعت اینترنت به شدت ضعیف و ضعیف تر شد تا جایی که هم اکنون از سر ناچاری برای حضور فرزندان در کلاس درس، بسته‌های اینترنت سیم کارت‌های ایرانسل را خریداری می‌کنم.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه سرعت اینترنت‌های خانگی بندرعباس به طرز وحشتناکی پایین آمده است، تاکید کرد: وضعیت نامناسب اینترنتADSL نشان دهنده عدم توانایی مسئولان در مدیریت ارائه خدمات به مشترکین است.

شاید با نگاهی به عملکرد وزرای ارتباطات در دولت‌های مختلف به این نتیجه برسیم که هیچ یک از آنها توجه ویژه‌ای به امر توسعه اینترنت یا افزایش کیفیت و سرعت آن نداشتند، در حقیقت فرصت‌های قابل توجهی را در حوزه توسعه زیرساخت‌ها از دست داده‌اند چون در حالی که دنیا روی اینترنت پرسرعت متمرکز شده است، وضعیت اینترنت در برخی از مناطق کشور بدتر شده است.

به گزارش تسنیم، از آنجایی که در شرایط فعلی دانش‌آموزان و دانشجویان هرمزگانی چشم‌ انتظار توسعه زیرساخت‌های اینترنتی استان هستند، انتظار می‌رود مسئولان مخابرات نیزبه جای اظهارات ضد و نقیض و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، تمام امکانات و همت خود را برای رفع هرچه سریعتر این مشکل به کار گیرند و گرنه همچنان باید شاهد مشکلات عدیده‌ای در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در این استان باشیم.

نظرات  (۱)

تلفن ثابت من در شهر بندرعباس در منطقه 22بهمن 70 روزه قطع شده است هر چه پیگیری کردم وصل نشد خسته شدم دیگه رهاش کردم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">