ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناظران طرح "مدرسه هوشمند" تخصص ندارند

| سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۶، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس فناوری اطلاعات در سازمان آموزش و پرورش تهران در این خصوص می‌گوید: کارشناس متخصص، ناظر بر پروژه "مدرسه هوشمند" نیست.

"مرضیه ابراهیمی" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: در این پروژه سند مناسب فرایند اجرایی و قابل ارزیابی وجود ندارد.

"مدرسه هوشمند" مدرسه‌ای فیزیکی است که فرآیندهای اداری و آموزشی آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه است، محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی است و سامانه ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

فرآیند یاددهی- یادگیری از اهداف اصلی آموزش و پرورش است و استفاده از فناوری اطلاعات برای بهبود این فرایند در اولویت است که مدرسه هوشمند با همین هدف طراحی شده است.

ابراهیمی بیان داشت: این پروژه به صورت پایلوت در سه مدرسه تهران راه‌اندازی شده است که از مزایای آن می‌توان به فرهنگ‌سازی و ایجاد محیطهای تجربه و آزمایشگاهی برای توسعه اشاره کرد.

اما به گفته وی، در این طرح زمان مناسب و لازم برای تحقیق و پژوهش پیش بینی نشده و تهیه راهکارهای مناسب اجرایی شدن طرح با توجه به شرایط موجود بومی ، فرهنگی کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

این در حالی است که کشور مالزی از سال ‪ ۱۹۹۳‬شروع به مطالعه و تحقیق در زمینه مدارس هوشمند کرده و پیش از راه‌اندازی آنها حدود ‪ ۹‬سال کار پژوهشی کرده است.

ابراهیمی که کارشناس و مشاور طرح‌های فناوری اطلاعات در سیستم‌های آموزشی و پژوهشی است اظهار داشت: در پروژه مدرسه هوشمند به دلیل نبود گزارش‌های مستند علمی و اجرای تجربی طرح، میزان خطا و هزینه‌ها بالا رفته است.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: اکنون که طرح به شکل پایلوت در سه مدرسه ادامه دارد، موج راه‌اندازی مدارس هوشمند در سایر مدارس نیز به وجود آمده است و سبب به وجود آمدن فرهنگ استفاده از تکنولوژی در آموزش بصورت عملی در فضای‌های پایلوت و سایر مدارس بصورت خودجوش شده است.

به گفته وی، اما این طرح اکنون بدون تحلیل موضوع، بررسی بازخوردها و اصلاحیه که منجر به کاهش انگیزه در فضاهای پایلوت شده، ادامه دارد.

  • ۸۶/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">