ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه 4 وزیر و نیاز به اقدام مشابه در حوزه ICT

| چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - هفته گذشته فضای رسانه‌های اقتصادی و سیاسی کشور متاثر از نامه 4 وزیر کابینه دولت یازدهم خطاب به رییس جمهوری در خصوص تهدید ناشی از تداوم رکود در کشور بود. رسانه‌های اقتصادی تقریبا بخش عمده اخبار و تحلیل‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند و البته سیاسی‌ها هم سعی کردند بهره‌برداری خود را از این نامه هشدارگونه داشته باشند.

از این رو برخی آن را نتیجه نوعی ناهماهنگی میان تیم اقتصادی دولت دانستند و برخی نیز نامه 4 وزیر مذکور را نوعی افشاگری تلقی کردند.

این که تحلیل‌های سیاسی ناشی از اقدام 4 عضو کابینه دولت یازدهم تا چه حد دقیق و درست باشد یا نباشد، واقعیت آن است که نامه مذکور به هدف وزرای امضاکننده آن رسید. آنها قصد جلب توجه تمام مسوولان دولتی، حاکمیتی، نمایندگان مجلس، کارشناسان و رسانه‌ها به یک موضوع خاص و روشن را داشتند.

موضوعی که اگرچه دولتمردان و به ویژه سخنگوی دولت را یک هفته به دردسر پاسخ به رسانه‌ها در خصوص چرایی انتشار این نامه و برخی برداشت‌های خاص از آن واداشت و شاید به مذاق مسوولان ارشد دولت چندان خوش نیامد، اما نتیجه آن، دستور برای تغییر مسیر و سیاست‌های اقتصادی دولت در بازار کار و سرمایه بود.

البته ای کاش نام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار امضاکنندگان این نامه قرار داشت. اما به هر تقدیر این نامه تکانی خوب به دولتمردان داد.

حالا کلیه فعالان و بخش‌های خصوصی مرتبط و حتی غیر مرتبط با حوزه فعالیت وزرای امضاکننده این نامه یعنی وزارت اقتصاد، کار، صنعت و دفاع نسبت به واقع‌بینی مسوولان این عرصه و عدم کتمان واقعیت‌های فضای کسب و کار دلگرم شده‌اند. به شکلی بدبینانه، حتی اگر این اقدام کارکردی مسکن‌گونه و موقتی داشته باشد بازهم نام و اقدام این افراد را به خاطر می‌سپارد.

از این رو به نظر می‌رسد حوزه ICT کشور که دچار شعارزدگی‌های تکراری مبنی بر آثار بکارگیری این فناوری شده است نیز، به شجاعت‌هایی از جنس مذکور و دست گذاشتن غیرمتعارف روی مشکلات نیاز دارد.

شاید وقت آن باشد که فعالان دولتی و غیر دولتی عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز در اقدامی مشابه و به دور از حب و بغض‌های سیاسی به شکلی دلسوزانه، چالش‌ها و تهدیدهای حوزه کاری خود را به اطلاع مسوولان ارشد کشور برسانند.

به هر حال و به قول معروف اگر همان کاری را بکنیم که پیش از این کرده‌ایم، همان نتیجه را به دست می‌آوریم که پیش از این به دست آورده‌ایم.(منبع: عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۷/۲۲

وزیر ارتباطات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">