ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نان به نرخ ارز خورهای بازار موبایل

| چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک فروشنده بازار موبایل با اشاره به اینکه تا روز گذشته میزان فروشنده‌ها با حضور دلالان در بازار بسیار زیاد شده بود، گفت: ما نان به نرخ ارز خورهای مملکت هستیم و هرگاه نرخ ارز پایین آید فروش‌مان رونق می‌گیرد.

امیرمحمد کشمیری با اشاره به اینکه بازار تلفن همراه به رونق دو ماه پیش خود بازگشته است، اظهار کرد: این بازار به شدت تحت تأثیر نرخ ارز است زیرا اجناس مردم پسند در ایران غالبا خارجی هستند و موبایل هم که ذاتا تولیدش در ایران چندان رونقی ندارد.

وی درباره این شرایط رونق که از دو ماه پیش شکل گرفته نیز گفت: مشخصا زمانیکه نرخ ارز روند کاهشی در پیش گرفت، اجناس انباری که متعلق به دوران سابق ارز بود، پشت ویترین‌ها آمد و با نرخ‌های روز (نرخ‌های کاهشی) برچسب خورد و همین باعث شد مردم تغییر قیمت‌ها را در پشت ویترین فروشنده‌ها مشاهده و سریعا اقدام به خرید کنند.

او افزود: تلفن‌های هوشمند هم که ازاستقبال خوبی در بازار ایران بهره‌مند است، اولین محصولاتی بودند که گارد بسته خود را در برابر کاهش نرخ باز کردند و سریعا خود را با یکی دو روز فاصله به نرخ‌های جاری ارز رساندند.

این فروشنده موبایل با تأکید بر اینکه افزایش یکباره نرخ ارز مجددا شرایط را به روند سابق برگرداند، ابراز کرد: هم‌زمان با اظهارات رئیس بانک مرکزی، نرخ ارز روند صعودی گرفت و برخلاف فروش، تا روز گذشته میزان خرید برای ما فروشنده‌ها بیشتر بود و اکثر مردم عادی و دلالانی که در بازار حضور داشتند، گوشی‌هایی را که یک هفته گذشته با قیمت پایین خریده بودند مجددا به خود ما پیشنهاد فروش می‌دادند.

به گزارش تسنیم کشمیری در پایان درباره روند آتی بازار گفت: ما نان به نرخ ارز خورهای مملکت هستیم و برخلاف تمامی ضررهایی که این شرایط برای ما داشته اما حرفه دیگری هم بلد نیستیم و اجبارا در این صنف مانده‌ایم.

  • ۹۲/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">