ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناهماهنگی عرضه و تقاضای گوشی در بازار

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه، از عدم هماهنگی عرضه و تقاضا در خصوص گوشی‌های تلفن همراه در بازار خبر داد.

مهندس ابراهیم درستی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: با گذشت زمان، وضعیت بازار در خصوص گوشی تلفن همراه وخیم‌تر خواهد شد، چراکه از یک سو با واگذاری سیم‌کارت‌های جدید و از سوی دیگر، با عمر محدود گوشی‌های در دست مردم، عرضه و تقاضا در کشور در خصوص این کالا با یکدیگر همخوانی ندارد.

درستی، گفت: با داشتن هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی، مبارزه با قاچاق و کنترل آن با مشکل همراه است و در اصل باید انگیزه قاچاق از بین برود.

وی، با اعتقاد به این مطلب که با تعرفه 60 درصدی، واردات چندان مناسب صورت نمی‌گیرد، گفت: تعدیل تعرفه بین 15 تا 20 درصد، بهترین راه برون رفت از وضعیت کنونی گوشی‌های تلفن همراه در کشور است.

درستی، خاطرنشان کرد: برای تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور، در ابتدا بهتر بود مرحله مونتاژ و سپس تولید این کالا شکل می‌گرفت.

وی‌افزود: به عنوان مثال، در کشور چین با 360 میلیون سیم‌کارت فعال، سالانه 50 میلیون گوشی مونتاژ می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه، در پایان، گفت: با تعدیل تعرفه گوشی‌های تلفن همراه، ضربه سختی به قاچاقچیان خواهد خورد و بهره آن نصیب مصرف‌کنندگان و فروشندگان خواهد شد.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">