ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نباید وارد لایه‌های شیطانی فناوری شویم

| يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استفاده از فناوری های نو مخصوصا حوزه های سایبری یک الزام جدی است اما نباید وارد لایه های شیطانی شویم فقط باید به دنبال بومی کردن دانش و فناوری باشیم.

به گزارش سایت پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه درسومین جشنواره علمی سلمان فارسی اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل بی اثر سازی تهدیدات بر پیکره زیر ساخت های کشور است و رابطه مستقیمی با تهدید دارد در نتیجه باید تهدیدات این حوزه شناخته و تحلیل شود.
وی تهدیدشناسی را کار جدی درپدافند غیرعامل برشمرد وافزود: تهدیدات مورد مطالعه ما در این سازمان بیشتر از نوع انسان ساخت است.
جلالی افزود: دانش وتکنولوژی از عناصر فیزیکی هستند که می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید. دانش جدید به دلیل ترکیب قابلیت ها و مولفه های تهدیدزا باعث گسترش دامنه تهدیدات می شود. بنابراین باید در دانشگاه ها به این تهدیدات توجه شود.باید از همه ظرفیت های تکنولوژی استفاده کنیم و مراقب تهدیداتش باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در تحقیق یکی از اساتید دانشگاه شریف، ابزار الکترونیکی را برای بررسی از ما گرفته بود در بخش میان افزاری یک تراشه با آی پی مشخص داشت که اطلاعات را در صورت وصل شدن به اینترنت در اختیار کشور سازنده قرار می داد اینها تهدید است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به ضرورت توجه به برگزاری جشنواره علمی سلمان فارسی اشاره و بیان کرد: این جشنواره به این دلیل برگزار می شود تا بتواند تهدیدات را به صورت هوشمندانه بررسی کند و شفاف و دقیق لایه های شیطانی این تهدیدات را دربیابد و بتواند روی آن اثر بگذارد.
وی همچنین بر ضرورت نظارت بر شهرهای هوشمند تاکید کرد و گفت: به لحاظ دانشی برشهرهای هوشمندی که می سازیم یا نظارت داشته باشیم و این جشنواره با رویکرد مهندسی تهدید و اثر آن، روابط سیستمی بین شبکه ها و اندازه گیری جزییات باید بتواند این تهدیدات را کاملا علمی محاسبه کند و به ما ارائه دهد.
سردار جلالی در مورد ضرورت توجه با تهدیدات سایبری بیان داشت : ما تلاش خودجوشی در کشور کرده و توانسته ایم در برخی موارد از لحاظ تهدیدات سایبری ایمن شویم. اینکه موشک ها و سیستم های رادار در اختیار خودمان است یعنی کنترل داریم اما باید سرعت پیشرفت بیشتر شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این جشنواره باید برند علمی در حوزه پدافند غیرعامل شود. استفاده از فناوری های نو مخصوصا حوزه های سایبری یک الزام جدی است اما نباید وارد لایه های شیطانی شویم فقط باید به دنبال بومی کردن دانش و فناوری باشیم.
وی حرکت علمی پدافند غیرعامل را در دانشگاه پدیده ای نو و جوان دانست و اظهار کرد: فاصله بین تحقیق و توسعه اولیه و تبدیل آن به دانش باید قابل قبول باشد. رشته های قدیمی دانشگاهی باید به روز شوند. در حوزه هایی مثل نانو،سایبری، هسته ای نیازمند شناسایی تهدیدات ترکیب و اثر آن ها بر یکدیگر هستیم در نتیجه باید آموزش تکنولوژی درکشور ما مخصوصا رشته های پدافندی سرعت بیشتری بگیرد.
سردار جلالی ادامه داد: آموزش برای پدافند غیرعامل موضوعی اساسی است و امیدواریم جشنواره هایی این چنینی بتواند هر چه سریعتر به اهداف مورد نظر برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">