ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو هیات مدیره انجمن ناشران دیجیتال گفت: در حالی صنعت نرم‌افزار در بسته دولت برای خروج از رکود مغفول مانده که این حوزه پتانسیل بسیاری برای درآمدزایی دارد و در روند جهانی از جمله بازارهای درآمدزا است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، شهرام حاج قربانی عضو هیات مدیره انجمن ناشران دیجیتال درباره اینکه پیشنهادهای دولت در قالب بسته خروج‌ از رکود، می‌‌تواند رکود حاکم بر بازار نشر دیجیتال را از بین ببرد، اظهار داشت: در بسته دولت برای خروج از رکود بیشتر تولیدات صنعتی مدنظر بوده است و این بسته برای صنعت نرم‌افزار از جمله نشر دیجیتال راه‌کاری ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن ناشران دیجیتال با انتقاد از اینکه در این بسته جایگاهی برای حوزه نرم‌افزار و نشر دیجیتال در نظر گرفته نشده است، گفت: این در حالی است که این حوزه پتانسیل بسیاری برای درآمدزایی دارد و در روند جهانی از جمله بازارهای درآمدزا است.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت برای بالفعل شدن پتانسیل‌های صنعت نرم‌افزار کشور، تصریح کرد: برای مثال مهم‌ترین مشکل صنعت نرم‌افزار موضوع کپی‌رایت نرم‌افزارهای داخلی است که در نتیجه این نقض شرکت‌های عرضه کننده محصولات نرم‌افزاری قادر به افزایش تیراژ تولیدات خود نیستند و در نهایت نیز از تولید محصول فاخر ناتوان می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">