ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتیجه ارزیابی اپراتورها چه شد؟

| جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ب.ظ | ۱ نظر

ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی که قرار بود توسط رگولاتوری به شکل ماهانه دنبال و نتیجه اولین ارزیابی‌ها تا پایان مهر ماه اعلام شود، عملا در ایستگاه اول دچار تأخیر شد.

به گزارش تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سالجاری دو هفته بعد از برگزاری سومین جشنواره ملی فاوا که به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اقدام به معرفی اپراتور برتر کشور کرد.

ارزیابی که ظاهرا براساس هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرایندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت صورت گرفته بود اما همچنان هم ابهاماتش برطرف نشده است و عده‌ای دلیل این کار را اختلافات مالی میان رگولاتوری و شرکت ارتباطات سیار عنوان کردند؛ نتیجتا اپراتوری به عنوان برتر معرفی شد که رگولاتوری حاضر به معرفی آن در جشنواره فاوا نشد.

بعد از چنین اقدامی که هجمه‌های بسیاری چه از سوی رسانه‌ها و چه از سمت مسئولان ارتباطی و مخصوصا اپراتورهایی که شرایط این ارزیابی را عادلانه نمی‌دانستند به همراه داشت، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که این ارزیابی‌ها از این پس به شکل دوره‌ای انجام خواهد شد.

در این راستا از طریق مقام ارشد سازمان (رئیس رگولاتوری) اعلام کرد که ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از سوی رگولاتوری به صورت ماهانه و به منظور نظارت بهینه بر سرویس‌دهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویس‌دهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

این رویکرد که دقیقا با آغاز به کار دولت یازدهم اتخاذ شد، هیچ دلیلی جز تأکیدات مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی در کشور را به دنبال نداشت چرا که تا پیش از آن، این سازمان هیچ سخنی از ارزیابی ماهانه به میان نیاورده و همچنان ملاکش ارزیابی‌های سالانه بود، به گونه‌ای که رئیس این سازمان در اطلاعیه‌ای که اپراتور دوم را برتر معرفی کرده بود، گفت: به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها به صورت سالانه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی انجام می‌شود.

دغدغه شایسته وزیر ارتباطات برای سامان دادن به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به گونه‌ای است که دقیقا هم‌زمان با ورودش به وزارت ارتباطات یک تنه جلوی برخی افزایش قیمت‌ها که اجحاف در حق مردم بود را گرفت و دستور ارزیابی کیفی خدمات اپراتورها و بخش‌های فعال در این حوزه را صادر کرد و از آنجا بود که قرار شد معیار ارزیابی‌ها ماهانه شود و در پایان هر ماه اپراتورهای برتر ارتباطی مشخص شوند.

بر این اساس، رئیس سابق رگولاتوری با اشاره به اینکه ارزیابی ماهانه به منظور نظارت بهینه بر سرویس‌دهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویس‌دهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: نتایج اولین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام می‌شود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویس‌های خود را ارتقاء دهند.

حال پایان مهر رسید و نتیجه‌ای از ارزیابی‌هایی که قرار بود اولین مرحله‌اش در پایان مهر اعلام شود، نشد.

با این حساب یا باید منتظر مهلتی از سوی رگولاتوری باشیم تا با تأخیر برترین‌ اپراتورهای مهر ماه را معرفی کند یا امکان این هست که با تغییر ریاست این سازمان، موضوع ارزیابی کیفیت از دستور کار خارج شده باشد که در این صورت دیگر نباید منتظر چنین کاری باشیم و عملا یکی از اولین تصمیمات دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتفی می‌شود.

  • ۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۱)

آخه کاره بی خودیه.واقعا نمیشه ارزیابی دقیقی کرد.به نظر من باید اذ طریق نظرسنجی این کار انجام داد که متاسفانه تشکیلات نظر ستجی در ایران وجود ندارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">