ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی لایحه بودجه 1396 در بخش ICT نشان می‌دهد: بیش از 70 درصد اعتبارات فاوای بودجه 1396 و بودجه 1395 در قالب ردیف‌های متفرقه و فاقد برنامه، فعالیت و کمیت‌های زمان شروع و پایان، نوع خروجی است که نظارت را سخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی لایحه بودجه سال 1396 کل کشور را با نگاهی اجمالی به فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر کرده است.

در این گزارش آمده، جمع اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه 1396 نسبت به قانون بودجه 1395 حدود 2 درصد کاهش داشته و به رقم 118.485 میلیارد ریال رسیده است.

این رقم 3.2 درصد از جمع کل اعتبارات عمومی کشور است. بیش از 70 درصد اعتبارات فاوای لایحه بودجه 1396 و قانون بودجه 1395 در قالب ردیف‌های مت فرقه است و فاقد هرگونه برنامه، فعالیت و کمیت‌های پایه‌ای نظیر زمان شروع و پایان، نوع خروجی و... است که نظارت بر آنها را سخت می‌کند.

در راستای شفافیت بودجه‌ای، انتقال اعتبارات متفرقه به ردیف‌های برنامه‌ای متناظر مثبت خواهد بود. از آنجا که اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عموماً بالای بالای 50 درصد محقق می‌شوند و سابقه چند ساله دارند قابلیت برنامه‌ریزی و انتقال آنها به بخش اعتبارات برنامه‌ای کاملاً امکان‌پذیر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">