ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: تضعیف جایگاه دین، ترویج استفاده از مشروبات الکلی، ترویج استعمال دخانیات، برهنگی و بی‌حجابی، موسیقی مبتذل و رقص، خشونت بیش از حد، سبک زندگی غیراسلامی، ترویج خرافه‌پرستی و سیاه‌نمایی افراطی و یأس‌پراکنی از جمله مواردی است که در محتوای شبکه نمایش خانگی و کل رسانه‌های کشور نباید باشد.
به گزارش فارس، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری گفت: مجموعاً طبق تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که اخیر تصویر شد، رسانه‌های کاربر محور، ناشر محور، شبکه‌های خانگی، تبلیغات، آگهی و سایر برنامه‌ها نیازمند مجوز برنامه‌های ساترا هستند که این نهاد به نمایندگی از صدا و سیما بر آنها نظارت می‌کند.

مقیسه با اشاره به محتواهایی که نمایش آن‌ها همچنان ممنوع است، بیان کرد: تضعیف جایگاه دین، ترویج استفاده از مشروبات الکی، ترویج استعمال دخانیات، برهنگی و بی حجابی، موسیقی مبتذل و رقص، خشونت بیش از حد، سبک زندگی غیراسلامی، ترویج خرافه پرستی و سیاه نمایی افراطی و یاس پراکنی از جمله مواردی هستند که در محتوای شبکه نمایش خانگی و کل رسانه‌های کشور نباید باشد. اما این به این معنا نیست که هیچکدام از این موارد منتشر نشده باشد بلکه برخی جاها تخلف هم صورت گرفته است.

مقیسه با بیان اینکه یک اتحاد بین نهادهای مرتبط در خصوص ایجاد فضای مجازی و سالم ایجاد شده گفت: امیدواریم مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سبب خیر شود.

پیشتر مقیسه در پاسخ به این سوال که آیا در وظایف ساترا تغییری ایجاد شده است گفته بود: خیر. سال‌ها این وظیفه استمرار داشته است. از ابتدا صدا و سیما مأموریت نظارت بر صوت و تصویر فراگیر داشته و در فضای مجازی هم تعمیم پیدا کرده است.

مقیسه در گفت‌و‌گویی دیگر تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام اتحادی بود به نفع مردم برای سالم‌سازی فضای مجازی و تسهیل و حمایت از کسب و کارها. این مصوبه به‌منظور اتحاد و هم‌افزایی بیشتر است و آنچه دیده می‌شود نتیجه کار مشترکی است بین صدا و سیما و وزارت ارشاد.

وی خاطرنشان کرد: ساترا در زمینه حمایت از حقوق مردم و کسب و کارها و پیگیری منافع ملی بسیار سخت‌گیر است. اگر برخی در فضای مجازی ادعا می‌کنند که ساترا سخت‌گیر است و مقصود از سخت‌گیری، مقابله با تخلف قانونی است بله، با بی‌قانونی مقابله خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">